یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
محمودی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر به چالش‌های فرهنگی به موقع توجه نکنیم، تبدیل به پدیده اجتماعی می‌شود و اگر متصدیان برای آن چاره اندیشی نکنند به مسئله سیاسی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی پیش از ظهر در نخستین هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی، در اصفهان با اشاره به ارزشمند بودن و اهمیت مقوله فرهنگ اظهار کرد: مجموعه تمدن، دین، اقتصادی، آداب و رسوم اجتماعی و آنچه این حوزه را در برمی‌گیرد فرهنگ می‌نامند، هرچند گاهی امور فرهنگی را از امور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جدا می‌کنند.

وی افزود: برگزاری نخستین نشست در حوزه فرهنگی شهر را در اصفهان به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم در این نشست مسائل را پیگیری کنید و تبادل افکار صورت گیرد، البته باید تاکید کرد که در این نشست لازم است تولید فکر و اندیشه رخ دهد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بزرگان دین حکمت را به دو بخش نظری و عملی تقسیم کرده‌اند، حوزه عملی شامل سه بخش اخلاق، سیاست تدبیر منزل و سیاست مدون است که آخرین بخش به شهرداری و شهرسازی مربوط است.

وی ادامه داد: متاسفانه سیاست مدون و تدبیر منزل از مباحث حوزه جدا شده است و به این واسطه مشکلاتی به وجود آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: اگر به چالش‌های فرهنگی به موقع توجه نکنیم، این چالش‌ها تبدیل به پدیده اجتماعی می‌شود و اگر متصدیان برای آن چاره اندیشی نکنند به مسأله سیاسی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد چالش در این حوزه تصریح کرد: دشمن در پشت صحنه فعالیت و مسأله فرهنگی در این فرایند را به مسأله اجتماعی تبدیل می‌کند و در نهایت مسأله اجتماعی به موضوع سیاسی تبدیل می‌شود، اگر سیاستمداران ما موضوع سیاسی به خوبی حل نکنند، به موضوع امنیتی تبدیل می‌شود، موضوعی که از مسائل فرهنگی سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت مسائل فرهنگی در جامعه و نظام دینی بالاست، در شهر اصفهان نیز زمینه فعالیت وجود دارد و بعد از گذشت چهل و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید اصفهان را به عنوان شهر نمونه به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: در ایران اسلامی شهرها ویژگی خاصی دارند اما بعضی شهرها ظرفیت‌های بالقوه دارند و زمینه برای فعالیت بیشتر است.

حجت الاسلام محمودی تأکید کرد: در دنیای امروز مسائل فرهنگی بدون وحدت رویه و هماهنگی مسئولان شکل نمی گیرد و در این زمینه اگر جزیره‌ای عمل کنیم پاسخ نمی‌گیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha