شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه آمنه سلام الله

حوزه/ مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: تربیت مربی ورزشی مسئله‌ای مهم و مورد احتیاج است که انتظار می‌رود حوزه‌های علمیه خواهران به این امر اهتمام داشته باشند، چرا که جنس بانوان عفیف و نیکوکردار این عرصه برای تربیت نیروهای ورزشی و قرارگرفتن به عنوان الگوی خاص، مفید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، ضمن بازدید از محل احداث باشگاه ورزشی مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) اظهار کرد: تعداد مدارس علمیه خواهران بسیار کمی از امکانات ورزشی برخوردار هستند و توسعه این امکانات حایز اهمیت است.

وی اضافه کرد: امکانات ورزشی در سطح استان به مرور توسعه می‌یابد؛ در کنار این، نیاز به قهرمانان خوب وجود دارد که در هر نقطه از دنیا وقتی روی سکوی قهرمانی قرار می‌گیرند فرهنگ والای ایرانی- اسلامی را معرفی کنند و پرچم پرافتخار حجاب و عفاف را مقابل دیدگان جهانیان به اهتزاز درآورند.

سانی‌خانی تشریح کرد: کشتی‌گیر ایرانی در هنگام مسابقات جهانی کشتی، وقتی موقع نماز می‌شود به سرعت برای اقامه نماز می‌شتابد و این اتفاق بزرگی است و جامعه ایران به وجود چنین جوانان الگو نیاز دارد. در چنین صحنه‌هایی نمونه مطلوب یک جوان مومن اصیل با اخلاق و با فرهنگ ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود. توسعه امکانات ورزشی در جاهای مختلف صورت خواهد گرفت ولی احتمال پرورش قهرمانان خوب و نمونه در مکان‌هایی مانند مدارس علمیه بیشتر است، از این رو تقویت بسترهای ورزشی در این مکان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: تربیت مربی ورزشی مسئله‌ای مهم و مورد احتیاج است که انتظار می‌رود حوزه‌های علمیه خواهران به این امر اهتمام داشته باشند چرا که جنس بانوان عفیف و نیکوکردار این عرصه برای تربیت نیروهای ورزشی و قرارگرفتن به عنوان الگوی خاص، مفید است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: اگر بانوان سالم باشند خانواده‌ها بیشتر به سمت سلامتی گام برخواهند داشت و اگر خانواده‌ها سلامت باشند جامعه سالمی به دست خواهد آمد، بر این اساس می‌توان گفت اهمیت ورزش بانوان تا حدودی بیشتر از ورزش آقایان است.


انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha