یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ اقامه آخرین نمازجمعه ۱۴۰۱ در عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر با بیان اینکه دشمن امروز تمرکز خود را بر ایجاد اختلاف بین قوای سه گانه و مردم با همدیگر و با مسئولین قرار داده است، گفت: باید در دشمن شناسی به روز باشیم و دشمن را در رسیدن به هدفش مأیوس نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه شهر عالیشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش رو بودن روز کارگر، اظهار داشت: کارگری امری مقدس است که در طول تاریخ در سیره انبیا الهی و ائمه اطهار به عنوان امری مهم جاری بوده و آن بزرگواران علاوه بر نقش مهم هدایت بشر، برای پویایی معیشت خانواده و جامعه نیز برنامه داشته‌اند.

وی افزود: نگاه اسلام به کارگر نگاهی بسیار زیباست که برترین پیامبر الهی برای نشان دادن جایگاه کارگر دستان پینه بسته یک کارگر را می‌بوسد، کسانی که به کارگران ظلم می‌کنند و حقوق آنها را نمی‌پردازند یا کم می‌کنند بوی بهشت را نمی‌شنوند، وقتی شخص پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) به کار مقدس دامداری و کشاورزی اشتغال دارند، جوان مسلمانی که مدرک دکتری گرفته نباید اشتغال به این امور را برای خود کسر شأن بداند، چون شأن او هیچ وقت بالاتر از پیامبر(ص) و ائمه اطهار نخواهد بود.

امام جمعه عالیشهر با اشاره به اینکه همکاری قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم، تأکید مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بود، گفت: ایشان دستور دادند که همه مسئولان در قوای سه گانه با هم همکاری کنند و مانع یکدیگر نشوند، که اگر چنین کنند کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد با بیان اینکه دشمن امروز تمرکز خود را بر ایجاد اختلاف بین قوای سه گانه و مردم با همدیگر و با مسئولین قرار داده است، اظهار کرد: باید در دشمن شناسی به روز باشیم و دشمن را در رسیدن به هدفش مأیوس نماییم.

امام جمعه عالیشهر افزود: دستور مقام معظم رهبری این است که ملت بزرگ ایران، اگر چه در مسائل مختلف نگاه‌های متفاوتی دارند ولی باید در کنار هم با مهربانی زندگی کنند و اختلاف عقاید و سلیقه‌ها نباید موجب جنگ و درگیری آنها با هم شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز شوراها، خاطرنشان کرد: فلسفه و هدف تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، حل مشکلات مردم با دست خودشان است، چون هم مشکلاتِ خودشان را بهتر می‌دانند و هم نسبت به حل آنها انگیزه بیشتری دارند، برای همین طبق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، باید سعی کنند افرادی متدین و دلسوز را برای شورا انتخاب کنند.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد گفت: متاسفانه در برخی موارد افرادی که به دنبال ثروت و قدرت هستند خود را دلسوز مردم جلوه می‌دهند و با خدعه و خرید رأی مردم، به این جایگاه مهم دست پیدا می‌کنند و به جای حل مشکلات مردم مشکلات آنها را بیشتر می‌کنند، کسی که از راه غیر قانونی و هزینه زیاد برای رسیدن به این جایگاه تلاش می‌کند اگر توانست موفق شود، اولویت اول او جبران هزینه‌های انتخاباتی و بعد جمع آوری ثروت با سوء استفاده از قدرت خودش می‌باشد، لذا نمی‌تواند در حل مشکلات مردم موفق شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب، این افراد برای مردم وبال درست خواهند کرد.

امام جمعه عالیشهر با گرامیداشت روز معلم، یادآور شد: جایگاه بسیار مقدس معلمی جای هر کسی نیست، چون جایگاه پیامبران الهی است، این جایگاه را نباید تنزل داد، برای همین دانشگاه فرهنگیان باید محل تحصیل بهترین فرزندان این کشور باشد، کسی که نسبت به نماز یا حجاب یا دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاهی می‌کند باید از این دانشگاه مقدس اخراج گردد او لیاقت قرار گرفتن در جایگاه انبیا را ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha