شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسابقه تفسیر «سوره یاسین»

حوزه/ مسابقه کتبی تفسیر «سوره مبارکه یاسین» با هدف فهم آیات قرآن و ترویج آن بین اقشار مختلف مردم در بیش از ۵۰ حوزه آزمونی در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آزمون مسابقه بزرگ استانی تفسیر سوره مبارکه «یاسین» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) دشتستان و با همکاری و مشارکت مراکز و موسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان بوشهر برگزار شد.

این آزمون به صورت کتبی و با هدف فهم آیات قران و ترویج آن بین اقشار مختلف مردم در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار شد که به برگزیدگان هر دو رده سنی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

آزمون کتبی این مسابقه در ۵۲ حوزه امتحانی سراسر استان بوشهر در قالب ۴۰ سوال چهار گزینه‌ای و طی ۶۰ دقیقه زمان، برگزار شد. منبع این آزمون نیز کتاب تفسیر سوره مبارکه «یاسین» برگرفته از کتاب «تفسیر نمونه» بود که با تخفیف ویژه در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

حیدر راهب مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی استان بوشهر در برگزاری این مسابقه، اظهار کرد: طی بیش از سه ماه از شروع ثبت نام تا برگزاری این آزمون، کتابخانه های عمومی سراسر استان نقش مهم و تأثیرگذاری در برگزاری آن داشتند و از مراکز اصلی تبلیغ و ترویج این مسابقه، جذب و ثبت نام علاقمندان و فروش کتاب تفسیر سوره یاسین بودند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۷۶۲ نفر در سراسر استان در این مسابقه شرکت کردند، ادامه داد: مسابقه تفسیر سوره مبارکه «یاسین» با استقبال اعضای کتابخانه های استان نیز همراه بود به طوری که در برخی از مناطق، تمامی شرکت کنندگان یا از اعضای کتابخانه های عمومی بودند یا از طریق این کتابخانه ها جذب این مسابقه شدند که به همت کتابداران انجام گرفت.

راهب با بیان اینکه بخشی از فضای کتابخانه های عمومی جهت تبلیغ این مسابقه فضا سازی شده بود، افزود: تعدادی از حوزه های امتحانی و محل برگزاری این آزمون در کتابخانه های عمومی استان بوشهر واقع بود.

لازم به ذکر است که پیش از این قرار بود که آزمون این مسابقه در اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شود که به دلیل درخواست های علاقمندان، زمان برگزاری آن به اردیبهشت ۱۴۰۲ موکول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha