پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / افتتاحیه نمایشگاه تولیدات رسانه ای امین

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم به تشریح فعالیت های طرح امین در مدارس قم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مردان پور معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در حاشیه بازدید آیت الله اعرافی از نمایشگاه دستاوردهای طرح امین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: به شکل کلی هشت فعالیت در حوزه آموزش و پرورش در طرح امین صورت گرفته است.

وی افزود: شبکه سازی تبلیغ دانش آموزی اولین وظیفه ما بود. در همین راست دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کردند شناسایی کردیم و ۱۶ مجموعه فعال در عرصه دانش آموزی را در قالب کمیته دانش آموزی شکل دادیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم بیان کرد: قرار شد که اعزام ها در آموزش و پرورش از این درگاه انجام شود. شناسایی و جذب طلاب و آموزش و حمایت های محتوایی از این فعالان در این مرکز انجام می شود.

وی گفت: پس از فراخوان اولیه ۳هزار طلبه ثبت نام کردند که یک سوم از مصاحبه شوندگان پذیرفته نشدند . پس از پذیرش دوره کوتاه مدت حضوری و غیر حضوری ویژه این گروه پذیرفته شده برگزار شد.

وی افزود: در دوره ای که در مهارت خانه طلاب برگزار شد، داوطلبان در یک دوره ۲۰۴ ساعته شرکت کردند و سپس ۱۹ عنوان را به شکل حضوری برای این افراد برگزار کردیم که خروجی آن اعزام و استقرار در مدرسه بود. پس از آن نظارت و ارزیابی یک گروه ۴۰ نفر خواهر و برادر در این دوره توجیهی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مردان پور یادآورشد: از بین ۹۰۰ مبلّغ بیش از ۶۰۰ مبلّغ ارزیابی حضوری شدند. در کنار ارزیابی حضوری، در آموزش و پرورش نیز ارزیابی از سوی مدیران انجام شده است. همچنین یک ارزیابی دیگر توسط مجموعه رصد انجام شد و خروجی آن را نیز به ما دادند که از بیش از ۸۹ درصد از مبلغین ما فعالیت خوب داشتند.

وی گفت: یک کار دخترانه ویژه در قم انجام شد که در بخش عفاف و حجاب صورت گرفت. طرح شبکه حافظان نور ویژه حجاب با دو محور محله و مدرسه دنبال شد که در این راستا با استفاده از دانش آموزانی که کنشگر این حوزه هستند کمیت حجاب و عفاف را شکل دادند و خروجی آن این شد که بیش از ۱۳۰۰ نفر از دانش آموزانی که علاقه مند به چادر شدند، ولی توان خرید چادر نداشتند از مسیر خیرین برای آنها چادر تهیه شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم یادآورشد: غالب مبلغان به شکل کامل و دائم در مدرسه هستند و بخشی از مبلغین نیز خارج از مدرسه ارتباطات خود را با دانش آموزان حفظ می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha