یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین رسالت ها و وظایف شوراهای اسلامی شهر، شنیدن نظرات و حرف مردم با هر سلیقه و مشورت کردن با متخصصین برای پیشبرد امور شهر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حل و فصل اختلافات بین دستگاهی و یا فی مابین مدیریت استان و مدیریت شهری در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات مردم بسیار موثر است و از راهکارهای تحقق این مهم، گرفتن جلسات مشترک پیرو موضوع مورد اشکال مشخص بین دو ارگان یا دستگاه است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال برقراری جلسه مشترک مدیریت شهری با سازمان بازرسی و یا معاونت عمرانی استانداری و بحث و تبادل نظر قطعا می تواند به یافتن راهکارهای مناسب برای حل مشکلات شهری منجر شود ، گفت: اصلا فلسفه ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا ، مشورت گرفتن و مشورت کردن با متخصصین برای حل و فصل امور شهر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: شورا کار عظیمی از منظر اسلام و مطابق با قانون اساسی است، زمانی که خداوند به رسول مکرم (ص)فرمان مشورت کردن در امور را با مردم می دهد، حاوی پیام دخیل کردن نظرات مردم را دارد درحالی که رسول الله(ص) خود نیز عقل کل عالم بودند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) که می فرماید: عالم ترین انسان ها کسی که علم دیگران را با علم خودش جمع کند، گفت: یکی از مهمترین رسالت ها و وظایف شوراهای اسلامی شهر، شنیدن نظرات و حرف مردم با هر سلیقه و مشورت کردن با متخصصین برای پیشبرد امور شهر است، بنابراین بر این مسیر تاکید داشته و از آن غفلت نکنید.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: شهر با همه موضوعات و مباحثش در دست شهردار باشد و به آنها رسیدگی کند؛ یکی از انتظاراتی که ما در همه ادوار و خاصه از این دوره شهری داریم، یکپارچه شدن شکل و چهره شهر در عزای معصومین(ع) با سیاه پوش شدن و ایجاد فضای شاد در مناسبت های ملی و جشن های مذهبی است.

وی با بیان اینکه نباید از این کار تبلیغی و فرهنگی بزرگ شهری در عزا و جشن معصومین(ع) غفلت کرد، گفت: براساس اصول دینی، نگاه به خوبی ها و حتی بدی ها تأثیرات عجیبی بر روح و روان انسان دارد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خطاب به اعضای شورای شهر اظهار کرد: از فرصت خدمت به مردم بهره ببرید و این فرصت را مغتنم بشمارید؛ اقدامات و مجموعه تدابیر شهرداری در ایام نوروز ۱۴۰۲ اعم از هماهنگی در اسکان مسافران و ارائه خدمات متناظر گردشگری و مرتبط با امکانات شهری بسیار خوب، موثر و قابل تقدیر است و تشکر می کنم.

در ابتدای این دیدار محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به بیان مجموعه سیاست ها و اقدامات انجام شده در مدار انقلابی گری و مطابق با دغدغه های شهری شهروندان پرداخت و گفت: مباحثی چون فساد ستیزی، شفافیت اداری، پرهیز از فروش شهر و کسب درآمد (عوارض ساختمان) تمرکز بر عدالت محوری و توجه به مناطق و محلات کمتر برخوردار از راهبردهای اساسی این دوره است.

وی بر توسعه مباحث فرهنگی در این دوره با محوریت خانواده، سبک زندگی و هویت دینی و تاریخی شهر اصفهان تاکید کرد و گفت: طرح پخش اذان در وقت نماز ظهر و مغرب در دو محور حاشیه زاینده رود و چهارباغ به وسیله دستگاه های پخش اذان خودکار در حال اجرا است.

علی قاسم زاده شهردار کلانشهر اصفهان نیز بر این امر تأکید کرد که در این دوره از مدیریت سهری، وفاق و همدلی و همراهی خوبی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری برقرار است و این موجبات همکاری و پیشرفت امور را در پی داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha