شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه جهت ریشه کنی فقر باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود، ابراز داشتند: با کمک مردان بزرگ و خیّرینی که در کشور کم هم نیستند و با هماهنگی با مسئولین، زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنید تا همگان بتوانند با عزت کار کرده و نان بر سر سفره خویش ببرند و عزتمندانه زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه که در بیت معظم له برگزار شد، ابراز داشتند: مومن باید عزیزانه زندگی کند، خداوند در قرآن کریم برای مومنین عزت مشخص نموده و فرمودند: ﴿وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ﴾ عزّت از آن خداست و رسول و مومنین هم به خاطر ارتباط با خدا، عزت دارند.

این مرجع تقلید بیان داشتند: مومن باید با عزت باشد و روحانیت که معلم این جامعه است و درس کرامت می دهد، باید عزتشان حفظ شود.

ایشان با بیان اینکه کرامت آن است که هم عزت خود و هم عزت دیگران حفظ شود، اظهار داشتند: در این کره زمین هیچ کشوری نیست که به فکر فقیران خودشان نباشند، چه کافر و چه مسلمان! پس تنها کمک به فقیر و ندار، اسلامی نیست، کمک به فقیر از روی دلسوزی است ولی کار عقلی آن است که جلوی فقر گرفته شود، ما باید اسلامی فکر کنیم و آن این است که ریشه فقر را از بین ببریم تا عزت مومنین حفظ شود!

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: ما پیرو امیرالمومنین علی (علیه السلام) هستیم که فرمود: «لو تَمثّل لِی الفقر رجلاً لَقَتلتُهُ»؛ من اگر فقر را ببینم، گردن فقر را می زنم! من نیامدم به فقیر کمک کنم، من آمده ام جلوی فقر را بگیرم، لذا ما بارها تاکید کرده ایم که بودجه ها باید صرف تولید و اشتغال شود .

ایشان با بیان اینکه جهت ریشه‌کنی فقر باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود، ابراز داشتند: با کمک مردان بزرگ و خیّرینی که در کشور کم هم نیستند و با هماهنگی با مسئولین، زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنید تا همگان بتوانند با عزت کار کرده و نان بر سر سفره خویش ببرند و عزتمندانه زندگی کنند.

معظم له در پایان از زحمات مرکز خدمات حوزه های علمیه قدردانی کردند و دعا نمودند تا کارهایی که انجام شده و انجام خواهد شد به احسن وجه مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

خبرنگار: بهزاد محمد باقری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    تا مسئله مهم غنی سازی ، موشکی و FATF هست بقیه اهمیتی ندارند
    • ؟ IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      1 11
      هنوز مانده مفهوم اهمیت رو بدونی. انفکاک امنیت از اقتصاد چطور قابل تصور هست؟ با دادن اطلاعات هویتی به دشمن از طریق اف ای تی اف امکان مقابله با تحریم های ظالمانه وجود دارد؟
    • همه IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 1
      شماها همه چی رو هم بدید قانع نمیشید و همچنان ...
    • م IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 2
      خیلی سیری
    • رضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      ریشه بیشتر مشکلات سیاسی و امنیتی در مشکلات اقتصادی است
  • م IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    آیا کسی که پول مازاد داشت به جز چند خانه و.چند خودرو و.طلا و.سکه و ارز و.رمز ارز آیا چنین شخصی چون پول مازاد دارد این اجازه دارد مسکن،زمین ، ،خودرو ،ارز ،سکه ،احتکار کند چون پول مازاد دارد پولداری نوش جانش، اما قرار نیست هرکه پول مازاد دارد برای حفظ ارزش پولش احتکار کند و بقیه را بدبخت کند پس قدرت خرید را که از بقیه هم نوعانش میگیرد چی ؟؟ دولت باید سازندگان مسکن تشویق کند با طرح های خوب
  • م IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    آیا کسی که پول مازاد داشت به جز چند خانه و.چند خودرو و.طلا و.سکه و ارز و.رمز ارز آیا چنین شخصی چون پول مازاد دارد این اجازه دارد مسکن،زمین ، ،خودرو ،ارز ،سکه ،احتکار کند چون پول مازاد دارد پولداری نوش جانش، دارندگی و.برازندگی اما قرار نیست هرکه پول مازاد دارد برای حفظ ارزش پولش احتکار کند و بقیه را بدبخت کند پس قدرت خرید را که از بقیه هم نوعانش میگیرد چی ؟؟ دولت باید سازندگان مسکن تشویق کند با طرح های خوب اصلا ثروت های کلان و.مازاد اشخاص که دراین ده سال تحریم به دست آمده را رد یابی کند بانکها هم کم در این وضعیت مقصر نبودند ان زمان که سپرده های مردم به دلالی بردند باید پیش بینی این را میکردند که مردم هم یاد میگیرند