دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روز معلم

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(سلام الله علیها) جاسک گفت: معلمان، انسان سازان نسل بعدی‌اند، به همین دلیل نقش آنان به گفته امام خمینی(ره) همچون نقش انبیای الهی برای مردم است.

خانم روشنی مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت‌الرسول(سلام‌الله علیها) جاسک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: تعلیم و تربیت انسان ها، پاداش فراوانی به همراه دارد و کسانی که خالصانه به امر تعلیم مشغول هستند، از چنین پاداشی بی نصیب نخواهند بود. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: «بهترین چیزهایی که انسان بعد از خود به یادگار می گذارد سه چیز است: فرزند شایسته ای که برایش دعا می کند، صدقه جاریه ای که پاداشش به وی می رسد و دانشی که پس از وی بدان عمل می شود»

وی خاطرنشان کرد: یکی از آثار معنوی بسیار ارزشمند آموزگاری برخوردار شدن از محبت خداوند متعال و بخشیده شدن خطاها است. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «جنبندگان زمین، ماهیان دریا، هر جا نداری در هوا و همه اهل آسمان و زمین، برای آموزگار نیکی، آمرزش می خواهند».

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(سلام الله علیها) جاسک افزود: شرافت و مرتبت عالی معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن خداوند و پیامبران را در وجود خود پیاده کند و انسان ها را به هدف اصلی و متعالی خلقت یعنی عبادت برقرار کند.

وی در پایان بیان کرد: دغدغه معلم باید همیشه این باشد که حیات انسان، بر ارزش ها و کرامت و عزت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، از اولویت‌های اصلی باشد وبه هیچ بیگانه ای مجال تجاوز و تعدی به فرهنگ ارزشی دین و آرمان های مقدس و میهن ندهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha