جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتابخوانی

حوزه/ مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر اظهار کرد: صدا و سیما با توجه به اعتبارات، امکانات و منبع انسانی محدود اما در حوزه های مختلف وظایف بسیار گسترده ای دارد و به دنبال ترویج کتاب و کتابخوانی نیز بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست هم اندیشی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و صدا و سیمای مرکز بوشهر با هدف استفاده از ظرفیت رادیو و تلویزیون در جهت ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتابخانه ها و تبلیغ دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، امروز با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و مهدی حیدری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر و معاونین این دو دستگاه به میزبانی صدا و سیمای بوشهر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این جلسه اظهار کرد: این نشست با هدف هم افزایی و انسجام فعالیت ها در حوزه کتاب و کتابخوانی و ارائه راهکارهایی است که بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در استان بوشهر با قدرت بیشتر گسترش دهیم.

حیدر راهب با تشکر از صدا و سیمای بوشهر به جهت فعالیت ها و برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: با توجه به اهمیت این حوزه و ظرفیت کتابخانه ها، انتظار می رود که گستره فعالیت های صدا و سیمای مرکز بوشهر در سطح استان بیشتر شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و با تشریح جزییات برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع)، گسترش فعالیت های کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه برگزار می شود.

راهب ادامه داد: صدا و سیمای بوشهر می تواند با پخش کلیپ، زیرنویس، تهیه گزارش از بخش های کودک کتابخانه ها، معرفی نویسندگان در کتابخانه های عمومی استان و برنامه های متعدد در حوزه ها و رده های سنی مختلف در زمینه تبلیغ و ترویج مطالعه و کتابخوانی و به ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی نقش مهمی در ارتقای سرانه مطالعه استان داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: یکی از خدماتی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر آن تمرکز کرده است گسترش خدمات و کسب وکارهای کوچک است و صدا و سیما می تواند با توجه به ظرفیت موجود در اطلاع رسانی در ترویج این امر موثر باشد.

مهدی حیدری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، اظهار کرد: صدا و سیما با توجه به اعتبارات، امکانات و منبع انسانی محدود اما در حوزه های مختلف وظایف بسیار گسترده ای دارد و به دنبال ترویج کتاب و کتابخوانی نیز بوده و هست و با تولید برنامه های مختلف، کارهایی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه صدا و سیما یک سری محدویت ها و دستورالعمل ها در زمینه تولیدات و تبلیغات دارد، ادامه داد: صدا و سیمای استان بوشهر آمادگی کامل را دارد که با کمک اداره کل کتابخانه های عمومی استان در زمینه کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی فعالیت های ترویجی و تبلیغی انجام دهد.

گفتنی است در این نشست راهکارها و شیوه های ترویج فرهنگ کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور کارشناسان صدا و سیما و اداره کل کتابخانه های عمومی استان بررسی و پیشنهاداتی نیز مطرح شد و قرار بر این شد که در آینده نزدیک، نشستی تخصصی با هدف بررسی این موضوعات و عملیاتی شدن آن، برگزار شود.

در پایان این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به جهت تلاش ها و همکاری های مدیرکل و جمعی از عوامل بخش های تولید و خبر صدا و سیمای مرکز بوشهر، با اهدا لوح های تقدیری از زحمات آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha