چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
معلم

معاون آموزش علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: معلم، قاصد سبز بهار دانش و تجلی عشق و ایمان است.

خانم منصوره شاکری معاون آموزش مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد:‌ روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ در عرصه ی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند.

استاد حوزه خواهران تاکید کرد: معلمان فداکار ایران اسلامی همیشه جهادگونه در راه پیشبرد نظام آموزشی کشور مشغول هستند و حتی برای حفظ آیندگان و دانش آموزانشان جان خود را هدیه می دهند.

وی ضمن اشاره بر پیدایش انسان و هدایت آن توسط خداوند بیان کرد: با توجه به اینکه رشد و تعالی هر جامعه‌ای در گرو افزایش دانایی و آگاهی آحاد جامعه است، بیشترین تأثیرگذاری و منسجم‌ترین نقش تعلیم و تربیت به دستان معلمان در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و آینده سازان کشور توسط معلمان عزیز تعلیم و پرورش می‌یابند.

شاکری ضمن تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد" اظهار کرد: انبیا الهی نیز معلمان امت بوده و شغل معلمی از مقدس‌ترین شغل‌های جامعه است.

وی در پایان ضمن تاکید بر این که گسترش روزافزون رسانه‌های صوتی و تصویری مانند ماهواره‌ها، اینترنت و مجلات، جوانان را با پیام‌ها درگیر می‌کند و این روند به گونه‌ای است که در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در اخلاق، رفتار، آداب و سنن، نوع پوشش و شیوه های پوششی و ظاهری افراد جامعه هستیم خاطر نشان کرد: اولین قدم این است که معلمان با دانش روز وارد کار شوند، این تغییرات را بشناسند و بتوانند با دانش آموزان به نحو درست و حساب شده سخن گفته و الگوهای مناسب برای آنها ترسیم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha