شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
خانم ستاری

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان از برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در سی‌ام اردیبهشت خبر داد.

فاطمه ستاری نوید، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان از برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در سی‌ام اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: هر ساله از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت به عنوان هفته جمعیت نانم‌گذاری می‌شود که برنامه‌هایی مختص آن پیش‌بینی می‌شد که امسال با توجه سیاست‌های کلی جمعیت درنظر این رویداد بزرگ در دو سطح ملی و استانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت از ۲۸ اسفندماه کار خود را آغاز کرده است که شرکت‌کنندگان در این رویداد در ۷ بخش در قالب ۲ بخش مدیران و دستگاه‌های حاکمیتی و ۵ بخش مردمی از جمله: رسانه، سازمانهای مردم نهاد، مؤسسات و شرکت‌های خصوصی، نخبگان و خانواده با هم به رقابت می‌پردازند.

ستاری‌نوید اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ سیاستهای کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند و ۳۰ اردیبهشت‌ماه نیز به‌عنوان روز ملی جوانی جمعیت نام‌گذاری شد و قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ماده ۱۹ این قانون به جایزه ملی جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد:از سال گذشته ستاد جوانی جمعیت در استانداری همدان شکل گرفته است و این بحث امسال به صورت پررنگ‌تر به آن پرداخته می‌شود که در این جهت به کلیه دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است که در این هفته برنامه‌های مختص جمعیت را اجرا کنند و به نوعی مدیران در این حوزه ورود داشته باشند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان با اشاره به رونمایی از پوستر فراخوان جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: تحقق مشوق‌های فرزندآوری و ارائه تسهیلات و فرهنگ‌سازی در رشد و تحکیم خانواده یکی از اهداف ما در حوزه جمعیت است که متاسفانه تاکنون اقدام جدی در حوزه جمعیت نشده است.

ستاری‌نوید افزود: در قانون جوانی جمعیت ۷۳ ماده قانونی دیده شده است که باید محقق شود لذا میزان تحقق این مشوق‌ها ملاک امتیازدهی به دستگاه‌ها و مدیران است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ذائقه بسیاری از ایرانی‌ها با افزایش فرزند سازگاری ندارد، عنوان کرد: این درحالی است که یکی از پرشورترین غریزه‌ها در زنان مادر شدن و ازدیاد نسل است.

ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی برای ایجاد گفتمان افزایش جمعیت نیازمند به سیاست‌های منسجم و برنامه‌های آگاهی‌بخش هستیم تا در سایه آن به تغییر گفتمان حاکم و اصلاح نگرش خانواده‌ها به زندگی و مسئله افزایش فرزند و میل فرزندآوری دست پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای تغییر نگرش خانواده‌ها در راستای افزایش جمعیت تبیین اهمیت خانواده و نقد اندیشه تک فرزندی و بیان آسیب‌ها و پیامدهای کاهش جمعیت در خانواده است چراکه هدف سیاست‌های استعماری در کاهش جمعیت، کانون خانواده‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha