دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روز معلم

حوزه/ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پیامی روز معلم را به معلمان، اساتید و فعالان عرصه آموزش و تربیت قرآنی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در پیامی روز معلم را به معلمان، اساتید و فعالان عرصه آموزش و تربیت قرآنی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کونُوا رَبَّانِیِّینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتابَ وَ بِما کُنْتُمْ تَدْرُسُون* (۷۹ آل عمران)

هزاران بار حمد و سپاس خدایی را سزاست که توفیق خدمت به قرآن را نصیب جنابتان نمود، و جاری زلالِ آیات و مفاهیم این کتاب را از سحاب پربرکت وجودتان بر مؤمنین بارید. خدمت به قرآن، توفیقی است که بندگان صالح الهی به آن افتخار می‌کنند و مؤمنین از شفاء و رحمتِ آن بهره‌مند می‌گردند. چه نعمتی افضل از عمل به دستور خداوند، که به مؤمنان فرمان قرائت قرآن تا حدّ ممکن داد (۲۰مزمل) و به نبیّ مکرّمش فرمان تلاوت آن را برای هدایت نفوس(۹۱-۹۲نمل). درمان دردهای بشریت جز از مسیر شما نیست. تلاش‌های جهادی شما در نشر معارف قرآن کریم و آشنا نمودن جان‌های مشتاق با دریای بی‌کران قرآن کریم و افزایش انس مردم با این گنجینه کشف نشده، از سوزناکی شکایت پیامبر (ص) نسبت به قوم خود می‌کاهد: وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ‏ مَهْجُوراً (۳۰فرقان).

چه افتخاری از تعلیم کتاب بالاتر که خداوند بر مؤمنین منت نهاد و برترین مخلوقاتش را برای آن مأمور کرد لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنینَ إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَة...(۱۶۴آل عمران) شما به حقی که خداوند به گردن شما داشته است بی‌تفاوت نبودید که فرمود مَا مِنْ مُؤْمِنٍ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی حُر أَوْ مَمْلُوکٍ إِلَّا وَ لِلَّهِ عَلَیْهِ حَقٌّ وَاجِبٌ أَنْ یَتَعَلَّمَ مِنَ الْقُرْآنِ وَ یَتَفَقَّهَ فِیهِ ثُمَّ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَةَ وَ لکِنْ کُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتابَ ... (مستدرک الوسائل ج۴ ص۲۳۳) قرآن را آموختید، اما بدان اکتفا نکردید و دیگران را نیز از فیض نورانی این منبع لایزال الهی بهره‌مند ساختید و مسیر خوبان امت رسول الله روزی‌تان شد: خَیْرُکُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرْآنَ وَ عَلَّمَهُ. (مستدرک الوسائل ج۴ ص۲۳۵) خوشا به حال شما که پیامبر رحمت در وصف شما فرمود مُعَلِّمُ الْقُرْآنِ وَ مُتَعَلِّمُهُ یَسْتَغْفِرُ لَهُ کُلُّ شَیْ‏ءٍ حَتَّی الْحُوتُ فِی الْبَحْرِ(مستدرک الوسائل ج۴ ص۲۳۵)

به امید فردایی قرآنی‌تر

با تشکر از تلاش‌های جهادی شما معلمان عزیز قرآن کریم

۱۲اردیبهشت۱۴۰۲، روز معلم

علی تقی‌زاده

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha