شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم تصریح کرد: اگر می خواهیم که زمینه رونق و جهش تولید در کشور را فراهم کنیم یکی از راهکارهایش توجه به بازار کشورهای اسلامی و ورود به این عرصه است.

دکتر محمد زمان رستمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که حمایت از تولید ملی و تأکید بر رشد تولید باید در نوع عملکرد مسئولان خودش را نشان دهد، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان با مدیران و کارگزاران کشور با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از جریان تولید ملی، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را پیشروان جنگ اقتصادی اخیر با دشمن توصیف کردند که باید در این نبرد سخت و دشوار از آن ها به درستی حمایت و پشتیبانی کرد.

وی افزود: امروز صنعتگران خوش نام و موفق در کنار دیگر فعالان اقتصادی، نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه دارند و باید از ظرفیت و توانمندی بالای آن ها در ارایه راهکار برای برون رفت از وضعیت سخت کنونی، استفاده لازم صورت بگیرد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین گفت: از سویی خود بانک ها در ارایه تسهیلات باید با این افراد مشورت کنند، کما این که در اخذ مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی نیز همین ها می توانند عصای دست حاکمیت باشند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه به منظور تقویت جریان تولید داخل و مقابله با مشکلات و نقاط ضعف کنونی ابراز داشت: در دنیا کارخانه ها و صنایع برتر با دانشگاه ها و مراکز علمی ارتباط جدی دارند و در این گیر و دار، نقطه نظرات دریافت شده و ماحصل فن و تجربه و علم و دانش باعث پیشرفت اقتصادی می شود و حال آن که متاسفانه ما در این عرصه ها دچار ضعف ها و نقصان هایی هستیم که باید در مقام رفع آن ها برآییم.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از جمله مهم ترین رموز موفقیت کشورهای برتر در عرصه صنعت و اقتصاد جهانی، توجه به صادرات و بازاریابی بین المللی از یک سو و اهمیت دادن به دانش و فن و مهارت از سوی دیگر بوده است، گفت: ما باید کاری کنیم که با بهره گیری از تجارب بین الملل و البته متکی بر غنای داخلی به موفقیت اقتصادی برسیم و در این بین از نبوغ و دانش و مهارت نسل جدید به درستی بهره برداری کنیم.

وی با تأکید بر این که نباید از اهمیت بازار کشورهای اسلامی در مسیر رونق و جهش تولید غافل شویم، افزود: متاسفانه صنایع و کارخانجات ما عمدتاً به واردات صنعت مشغول هستند و حال آن که آن چه اهمیت بیشتری دارد توجه به اختراع و نوآوری است و در این باره هم دولت و هم مجلس باید به کمک بخش خصوصی بیایند تا با رفع موانع شاهد تحولاتی جدی در این عرصه ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha