سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1085621
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، سه ویژگی که خیر دنیا و آخرت را دربردارد، برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در نشستی با اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام چمن آباد با اشاره به روایتی از رئیس مذهب شیعه که می فرمایند: «اذا أراد الله بعبد خیرا زهده فی الدنیا و فقهه فی الدین و بصره عیوبها و من أوتیهن فقد أوتی خیر الدنیا و الاخره»، گفت: خیر در برابر شر، آن چیزی است که در دنیا و آخرت برای انسان عاقبت خوشی را مقدر می کند؛ از این رو، آن حضرت سه ویژگی مهم را در این باره بیان می کنند که یکی از این موارد، زهد و بی رغبتی به دنیا است.

وی نتیجه اینکه همه ی هم و غم کسی در مال اندوزی باشد را فقدان آرامش دانست و البته متذکر شد که این امر منافاتی با تهیه حداقل های دنیایی ندارد.
مدیر حوزه علمیه خراسان دومین شاخص را تحصیل و آشنایی عمیق نسبت به مسائل دین دانست که نشانه خوبی برای انسان می باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان نکته مهم دیگر را دوری از عیب جویی برشمرد زیرا عیب گرفتن از دیگران جزو بدترین گناهان و زشت ترین عادت های انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط این توفیق را که انسان بتواند عیب و نقصی را در کار خود بیابد و به دنبال رفع آن باشد، ویژگی مهمی خواند که طبق روایت در کنار دو خصلت دیگر، خیر دنیا و آخرت را دریافت کرده است.

وی همچنین به مسائل مطرح شده در نشست صمیمی با طلاب این مدرسه پاسخ داد و همت طلاب در این عرصه و با توجه به شرایط زندگی در عصر حاضر را جهادگونه و دارای اجر بسیار عنوان کرد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام بررودی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق علیه السلام چمن آباد با اشاره به توجه طلاب این مدرسه نسبت به انقلابی گری و تعظیم شعائر، ابراز کرد: مشارکت و حضور فعال آنان در عرصه های مربوطه بسیار اثرگذار بوده است.

وی گزارشی از فعالیت های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی و... در این مدرسه ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha