شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
س

حوزه / اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین شیخ اسدالله روحانی بیدگلی موسس مدرسه علمیه المهدی(عج) در آران و بیدگل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین شیخ اسدالله روحانی بیدگلی مؤسس مدرسه علمیه المهدی(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و مرثیه سرایی شاعر و مداح اهل بیت محمود شریفی، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه و با حضور روحانیون، اساتید و طلاب مدارس علمیه، خانواده معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مهدیه امامزاده هاشم و فاطمه بنت العسگری آران و بیدگل برگزار می‌شود.

از جمله فعالیت‌های اجتماعی این استاد پیشکسوت می‌توان به تأسیس مدرسه علمیه المهدی(عج) و فاطمة الزهرا(س) اشاره کرد که برکات فراوانی را برای شهرستان آران و بیدگل در پی داشته است.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین اسدالله روحانی از علمای بنام آران و بیدگل بود که از اساتید بزرگی چون آیات عظام صدوقی (شهید محراب)، مرعشی نجفی، مشکینی، شیخ راضی نجفی تبریزی، ‌ فاضل قفقازی (والد مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی)، علامه طباطبایی و حاج شیخ ابوالفضل زاهدی و همچنین آیت الله العظمی بروجردی بهره‌مند شده بود و یکی از افتخارات خود را حضور مستمر در درس اخلاق حضرت آیت الله سید رضا صدر می‌دانست و همیشه از عنایات خاص حضرات احمد خوانساری و شیخ ذبیح الله قوچانی درباره خود به نیکی یاد می‌کرد.

این استاد پیشکسوت در روز پنج شنبه ۱۰ شوال ۱۴۴۳ مقارن با ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha