شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدااوهاب حسین

حوزه/ اداره زندان مرکزی «جَو» در بحرین به عبدالوهاب حسین، زندانی عقیدتی پس از ۸ ماه اجازه داد تا به کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان القلعه مراجعه کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اداره زندان مرکزی «جَو» در بحرین به عبدالوهاب حسین، زندانی عقیدتی اجازه داد تا روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت به کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان القلعه مراجعه کند. این اجازه پس از لغو تمامی قرارهای پزشکی او در خارج از زندان به مدت ۸ ماه و تحمل رنج فراوان انجام گرفت.

احمد الوداعی، مدیر «مرکز حقوق و دموکراسی بحرین»، تأیید کرد که این اتفاق پس از ملاقات عبدالوهاب حسین با یک پزشک در زندان و گفت‌وگو در مورد مشکلات سلامتی که از آن رنج می برد، رخ داد.

الوداعی تأکید کرد که محدود کردن نوبت‌های پزشکی برای عبدالوهاب حسین که سن بالایی داشته و نیاز به عصا دارد، ناقض استانداردهای بین‌المللی در رفتار با زندانیان است و خواستار اعمال این رویه در مورد بقیه شخصیتها مخصوصاً شیخ عبدالجلیل مقداد و عبدالهادی خَواجه شد.

شایان ذکر است که وخامت وضعیت سلامت عبدالوهاب حسین و محرومیت از معالجه وی منجر به ناآرامی در زندان و اعتراضاتی در این کشور شد که به دنبال آن نمایندگان پارلمان انگلیس و سازمان های حقوق بشری دولت بحرین را زیر سوال بردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha