یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1085860
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
تصاویر/ نشست بایسته های تحصیلی در مقطع خارج

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که بشر دائما درحال پیشرفت و تحول است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد تمدن، درحال گسترش مطالب فقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمدعلی مدرسی در جلسه بایسته‌های تحصیل در مقطع خارج که در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در قم برگزار شد، اظهار کرد: هر طلبه باید نقشه راه زندگی خود را طراحی کرده و بداند که به چه مسیری می‌خواهد برود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خود را نیز در این راستا باید بر اساس اهدافش تنظیم کند، مطرح کرد: همچنین در این راستا باید نقاط مثبت و منفی و استعدادهای خود را نیز بشناسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلبه باید ارکان مدیریت را به خوبی بشناسد، عنوان کرد: اگر طلاب نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند می‌توانند در جبهه مدیریت خود و اهداف خود موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه درس فقه شامل بایدها و نبایدهای انسان است، خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شده است که درس فقه دارای یک پهنه بسیار وسیع باشد.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه فقه غنی‌ای در حوزه علمیه داریم، تصریح کرد: این درس در مقایسه با آن‌چه هست بسیار غنی است، ولی در مقایسه با آن‌چه که باید باشد، دارای خلاهایی است.

وی با اشاره به اینکه بشر دائما درحال پیشرفت و تحول است، یادآور شد: این موضوع نشان می‌دهد تمدن، درحال گسترش مطالب فقه است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه متاسفانه امروز این بروزرسانی مستمر را شاهد نیستیم، ابراز کرد: این بروز رسانی‌ها باید انجام شده و در مرحله بعدی به گفتمان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید استعدادها و توانایی‌های خود در مباحث مختلف فقهی را کشف کنند، بیان کرد: پس از خودشناسی باید آن موضوعی که در آن استعداد دارند را نیز به خوبی درک کرده و بشناسند.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه باید درس فقه با جدیت دنبال شود، اظهار کرد: اساتیدی که به تدریس این درس مشغول هستند، باید از توانمندی‌های بسیاری برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه فرصت آزمون و خطا نداریم، عنوان کرد: به دلیل عدم بروزرسانی مدت‌هاست تقاضا در این عرصه داریم، ولی هیچ عرضه‌ای را شاهد نیستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha