دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس پژوهش را نماد محصولات یک مرکز علمی دانست و گفت: هرچه قدر بتوانیم در زمینه پژوهش تلاش کنیم و آموزش را با پژوهش همراه کنیم شاهد محصولات علمی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازشیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، ظهر امروز در نشست نخبگان و اندیشمندان حوزه علمیه فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های استان، اظهار کرد: استان فارس وارث میراث گرانبهایی از مکاتب عقلی و نقلی عالم تشیع است.

وی اظهار کرد: شاید تا حدود ۱۵۰ سال پیش استان فارس خاستگاه همه علوم اعم از انسانی و تجربی حوزه های علمیه تشیع بوده است؛ امیدواریم بتوانیم احیا گر مواریث باشیم. همچنین در بخش آموزش به ویژه در فرصت تابستان بتوانیم دوره های دانش افزایی از ادبیات گرفته تا فقه و اصول را توسط اساتید مجرب برگزار کنیم.

به گفته مدیر حوزه علمیه استان فارس پژوهش همانطور که نماد محصولات یک مرکز علمی است، نماد اعتبار نیز به شمار می رود؛ هرچه قدر بتوانیم در زمینه پژوهش تلاش کنیم و آموزش را با پژوهش همراه کنیم شاهد محصولات علمی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: حوزه استان فارس در برخی برهه ها نشان داده که سرآمد تولید علم است، به همین منظور امیدواریم موضوع پژوهش را با اتقان داشته باشیم؛ باید بتوانیم رسالت علوم حوزوی را در بخش پژوهش ایفا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha