دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط دولابی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ظرفیت ارزشمند این حوزه در عرصه‌های مختلف، برای کمک و همراهی بیش از پیش با دولت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در نشستی که با حضور حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت برگزار شد، با اشاره به اینکه روحانیت و حوزه های علمیه در ارتباط با مسائل کشور به نوعی محروم واقع شده و نقشی در تصمیم گیری ها به ایشان داده نمی شود، گفت: در مقابل، پاسخ به مشکلات به ویژه در عرصه فرهنگی را به طور جدی از آنها مطالبه دارند و خود طلاب نیز در حل مسائل به طور میدانی همت می کنند.
وی در ادامه به ظرفیت بسیار ارزشمند و استعدادهای برجسته حوزه علمیه خراسان اشاره کرد که اگر بسترهای لازم فراهم شود، به شکوفایی و در نهایت خدمت موثرتر و بیشتر ایشان به نظام و جامعه منجر می شود.
مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: حتی در برخی از نقاط دور افتاده این حوزه ظرفیت ها و سازوکارهایی ایجاد شده که می توان از آن استعداد با برنامه ریزی لازم استفاده کرد.
حجت الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به تدوین نظام جامع آموزش این حوزه که در آستانه عملیاتی شدن است، گفت: اطلاع دولت از توانمندی های حوزه علمیه خراسان و نیز در مقابل، آگاهی و شناخت مطالبات ایشان می تواند در برنامه ریزی ها بیش از پیش موثر باشد که تعامل آن به عنوان یک حوزه مستقل با دولت و طبق ظرفیت بیان شده، بسیار اثرگذار است.
وی تدوین متون، مشاوره، تبلیغ، استعدادهای علمی پژوهشی و... را از ظرفیت هایی دانست که می تواند در تعامل فی ما بین حوزه علمیه خراسان و دولت و مجلس برنامه ریزی شود.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی در این دیدار با اشاره به اهمیت شناساندن ظرفیت حوزه علمیه خراسان به دولت، برگزاری نشست هایی در این رابطه را لازم دانست.
در این نشست، مطالبی نیز درباره ظرفیت های علمی، تبلیغی، فرهنگی، مدارس، بین الملل و طلاب زبان دان، رسانه و ارتباطات حوزه علمیه خراسان بیان و گزارش شد.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha