سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / همایش عبای خاکی ( اختتامیه ستاد راویان روحانی )

حوزه/ اختتامیه ستاد راویان روحانی و بیستمین دوره آموزش روایتگری (همایش عبای خاکی) در اردوگاه ولایت استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امروز عصر، اختتامیه ستاد راویان روحانی و بیستمین دوره آموزش روایتگری (همایش عبای خاکی) در اردوگاه ولایت استان قم با حضور دکتر سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان، مدیر موسسه روایت سیره شهدا، حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار مهدی امیریان، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و طلاب و فضلای پیش قدم در عرصه جهاد تبیین و روایت و همسران آنها حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی، مسئول آموزش موسسه روایت سیره شهدا، در ابتدای جلسه، ضمن بیان اینکه هدف از دوره های آموزشی روایتگری، تربیت و آموزش راویان توانمند در بستر جهاد و شهادت است، با اشاره به ۶ گام لازم برای رسیدن به جایگاه روایتگری بیان کرد: در گام اول جذب و گزینش را از طریق نشر پوستر، پیام کوتاه، تبلیغ چهره به چهره و تیزر تبلیغاتی شروع کرده و پس از نام نویسی، افراد دارای صلاحیت و ویژگی های روایتگری دعوت به آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی می شوند و امسال از ۲۶۰ نفر ثبت نامی، ۱۲۰ نفر پذیرش شدند.

وی گام های لازم دیگر را، گام آموزش و انگیزش، گام نظام ارزیابی، گام کارورزی در بستر راهیان نور، گام آموزش تکمیلی و گام آموزش تخصصی و انتخاب گرایش های تخصصی برشمرد.

در ادامه حجت الاسلام محمود شهرجردی، دبیر ستاد راویان روحانی حوزه‌های علمیه به ارائه گزارشی از عملکرد راویان و میزان اعزام راویان در عرصه کاروان های دانش آموزی، دانشجویی، عمومی و مردمی، حوزوی و دیگر عرصه ها در طول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ پرداخت و ضمن تأکید بر لزوم ورود طلاب روایتگر در عرصه های تخصصی، حضور طلاب روایتگر متخصص در عرصه روایتگری را امری ضروری برشمرد.

یاد آور می شود: در ادامه این مراسم «حجت الاسلام و المسلمین جوشقانی، مدیر موسسه روایت سیره شهدا» و «دکتر سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت» به سخنرانی پرداختند.

خاطر نشان می شود: اجرای مسابقه ویژه فرزندان طلاب روایتگر از دیگر برنامه های این مراسم بود و در ضمن این همایش از طلاب روایتگر برتر تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha