پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم تجلیل از اساتید و طلاب ممتاز حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها کسی که انسان‌ها را تعلیم داد تا از ظلمات و تاریکی‌ها رهایی یابد خداست، اظهار کرد: همه معلمانی که در راه علم و دانش انسان‌ها گام بر می‌دارند کار خدایی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تجلیل از اساتید و نخبگان تحصیلی ، پژوهشی و جهادی طلاب این استان که در حسینیه حاج قاسم سلیمانی مدرسه‌ علمیه حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد، گفت: مقام معلمی و استادی مقام والایی‌ است و اولین معلم همه ما انسان‌ها خداست.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها کسی که انسان‌ها را تعلیم داد تا از ظلمات و تاریکی‌ها رهایی یابد خداست، اظهار کرد: همه معلمانی که در راه علم و دانش انسان‌ها گام بر می‌دارند کار خدایی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تأکید بر اینکه انگیزه و استعداد انسان‌ها نیاز به رهبری و هدایت دارد، افزود: اگر این علم و استعداد خدایی و مطابق احکام و ارزش‌های الهی نباشد منجر به ظلمت می‌شود.

معلمان کار خدایی انجام می دهند

وی تصریح کرد: علم باید نورانیت ببخشد و منجر به اخلاقیات الهی شود و انسان را به سوی خدا دعوت کند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه هر علمی چه علوم حوزوی و چه علوم دانشگاهی باید منجر به احکام الهی شود عنوان کرد: حتی علم ریاضی و علم مهندسی، علوم طبیعت و ...، سیر در علم و بزرگی خداست.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه علوم را خداوند در قرآن به انسان هشدار می‌دهد و همه انسان‌ها را برای تحقیق در این علوم دعوت می‌کند. مبدا و معاد علوم بازگشت به سوی خداست و خالق همه عالم هستی خداست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ابراز داشت: اگر انسان در علومی به عنوان مثال در رشته چشم‌ پزشکی کار می‌کند در فعل خدا در حال فعالیت است و باید خالق چشم را هم درک کند و حکیمی که چشم را با هدف مشخص آفریده است را نیز ببیند.

وی گفت: وقتی می‌گوییم خداوند حکیم است سه معنا دارد یکی از این معانی این است که خداوند هر کاری را انجام می‌دهد، هدفمند است و کار بیهوده انجام نمی‌دهند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معنای دوم حکیم بودن نیز این است که کاری که انجام می‌دهد بر پایه اصول مهندسی است و معنای سوم از حکیم بودن خداوند این است که هدف آن معقول و مشروع است.

معلمان کار خدایی انجام می دهند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: هدف خداوند از خلقت آسمان و زمین را نیز می‌توانیم علوم خدا بدانیم و در همه علوم خداوند ما را به شناخت علت و معلول، فعل و انفعالات و مبدا و معاد آنها دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه علم دانشگاهی هم به شرطی که انسان مفهوم و معاد آن را درک کند نیز علم الهی است، خاطرنشان کرد: برخی علوم امروزی چون در آنها مبدا خداوند در نظر گرفته نشده به قتلگاه انسان‌ها تبدیل شده است‌.امروز با فشار دادن یک دکمه می‌توان هزارها موشک شلیک کرد و مسئله‌ای مانند مسئله فلسطین را به وجود بیاورد.

معلمان کار خدایی انجام می دهند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علم باید انسان را به سمت خداشناسی دعوت کند، عنوان کرد: در علوم‌ حوزوی نیز اگر علم به خداشناسی و اهداف الهی در نظر گرفته نشود، خطراتی مانند شرک و دوری از خدا به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان با بیان اینکه ممکن است انسانی به عبادت خود فاخر باشد اما باید بداند همین که بلند می‌شود نیز به قدرت الهی است، اضافه کرد: در این مسائل نیز باید اخلاق و معنویت از زبان استاد بیرون بیاید و شاگردی که از محضر استاد درس می‌آموزد باید درس اخلاق و خداشناسی بیاموزد و شاگردانی با خدا تربیت کند.

معلمان کار خدایی انجام می دهند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha