جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمدرضا هاشمی - استاندار سمنان

حوزه/ هاشمی گفت: زبان فارسی ، زبان مادری و زبان بین‌المللی و دارای قدمت دیرینه است که باید حفظ و حراست شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اظهار داشت: زبان فارسی ، زبان مادری و زبان بین‌المللی و دارای قدمت دیرینه است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: در راستای توجه صدا و سیما  و اصحاب  رسانه به موضوع رعایت زبان فارسی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ، مدیران نیز باید در مکاتبات اداری ،مراودات و تفاهم نامه ها ، زبان فارسی را مورد توجه و دقت قرار دهند .
 
هاشمی تصریح کرد: زبان فارسی صرفا یک‌زبان نیست، ریشه در فرهنگ اصیل و هویت ایرانی دارد که باید قدر بدانیم .

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند توسعه ای ایران  در حوزه های مختلف فرهنگی ، دینی ، اقتصادی ، عمرانی و مدیریتی تبیین شده و سرلوحه کار مدیران قرار گیرد ‌ .
 
استاندار سمنان گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت  در استان برنامه های بسیار خوبی در راستای اهمیت به جوانان به ویژه  دختران پیش‌بینی شده است که باید به عنوان یک مقوله فرهنگی در خانواده ، دانش‌آموزان و دانشجویان نهادینه شود .

وی افزود: شهرداری ها ، مدیران دستگاههای اجرایی و تشکلهای مردم نهاد با بهره گیری از ظرفیت جوانان انقلابی در راستای پر رنگ کردن برنامه های ایام دهه کرامت و استقبال از زائرین حرم معصومه (س) ، موکب های پذیرایی از زائرین را برپا نمایند. شورای فرهنگ عمومی شهرستانها نیز باید همچون شورای مرکز استان فعال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha