دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ امام جمعه بهشهر گفت: یک طلبه در جامعه باید الگو باشد و معارف مهم را در خود زنده کند که جز با کسب معارف و نهادینه کردن در وجود شخص میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه قدسیه بهشهر به مناسبت ایام شهادت امام صادق (علیه السلام) ، به ویژگی های شیعیان و پیروان واقعی از دیدگاه امام صادق(علیه السلام) پرداخت و اظهار کرد: حضرت می فرمایند شیعیان ما عفیف هستند، یعنی همه پاکی ها را با خود دارند. مدیریت خود، جهاد کردن و در میدان عمل بودن برای خدا، دوری از تزویر و ریا و امیدوار بودن همان گونه که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید می کنند.

حجت الاسلام جباری گفت: در مضامین دعاها سه نوع شناخت و معرفت وجود دارد که اگر کسی به آنها توجه داشته باشد، موفق خواهد بود؛ مهم ترین مسئله شناخت خداوند و معرفت الهی است؛ اولین حدیثی که یک طلبه با آن آشنا می‌شود، علم معرفت به خداوند است یعنی کسی که او را بشناسد مطیع اوامر الهی و تسلیم و محب او خواهد شد و به همان اندازه تلاش خواهد کرد.

امام جمعه بهشهر ادامه داد: برای موفقیت در زندگی طلبگی، نماز شب بخوانید که در نتیجه منجر به معرفت الهی می شود.

حجت الاسلام جباری با اشاره به دومین مسئله در دعا کردن بیان کرد: شناخت پیامبر خدا (ص) یعنی شناخت رهبر و پیشوای جامعه؛ پیامبر ما برای زندگی مادی و معنوی الگوی تام بودند و توانستند دین مبین اسلام را ترویج دهند؛ یک طلبه در جامعه باید الگو باشد و معارف مهم را در خود زنده کند که جز با کسب معارف و نهادینه کردن در وجود شخص میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز دشمن در مسئله حجاب خیلی کار کرده تا این اصل مهم را از بین ببرد اما این وظیفه ماست که در مقابل حملات دشمن جانانه دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: سومین مسئله در دعا، معرفت نسبت به ائمه (ع) است، یعنی انسان وظیفه دارد امام زمان خود را بشناسد و بداند که امامش از او چه می خواهد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha