یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدصادق کفیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کفیل تصریح کرد: به سمت با هم بودن برویم، روی نظام خانواده مهدوی کار شود و به محیط دبستان تا دانشگاه تعمیم یابد تا حلقه شناخت ایجاد و کامل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل پیش از ظهر امروز در نشست تعدادی از مسئولان فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد که در محل بنیاد مهدویت استان اظهار داشت: با مردم محوری بستر سازی ظهور ایجاد کنیم و فرهنگ مهدوی و علوی را تحکیم و تسریع و به صورت مهندسی شده و تخصصی به مسائل پرداخته و حرکت کنیم.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه افزود: دین باوری، تقوا محوری، ایثارگری، دوستی و بخشش از معیارهایی است که باید روی آن متمرکز شد و صیانت و هدایت امور مهدوی را به پیش برد.

کارشناس مهدویت تصریح کرد: شناخت مسیرها و جریان های انحرافی با فرهنگ سازی به کمک معرفت جویان راهکار مبارزه و مقابله برای آن ایجاد کنیم.

کفیل تاکید کرد: به سمت با هم بودن برویم، روی نظام خانواده مهدوی کار شود و به محیط دبستان تا دانشگاه تعمیم یابد تا حلقه شناخت ایجاد و کامل شود.

وی ابراز داشت: باید حلقه های معرفتی را با ادبیات امام سجاد(ع) که اخلاق، احکام، دعا، عبادت، تقوا و تقویت باورها و درک حقیقت است و اساس نیاز جوامع می باشد تشکیل داد و به سمت تدبیر و جاذبه ها حرکت کنیم.

کارشناس مهدویت با طرح این پرسش که چه کنیم فرزندان و خانواده مهدوی شوند؟ افزود: باید با شناخت الزامات و شناساندن مفهوم واقعی انتظار و ظهور، آینده سازان که جامعه ساز و جریان ساز هستند را تربیت کرد.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: همه مسئولیت داریم؛ مسیر و تکلیف بر همه مشخص است که با بصیرت افزایی، عدالت محوری و ظلم ستیزی در میدان های علمی و عملی حرکت کنیم.

نیازمند حمایت هایی هستیم که جنبه معرفتی دارد

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم مدیر بنیاد مهدویت کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: گفتمان مهدویت به عنوان فصلی تاثیرگذار در امور معنوی و در حیات دینی و ارزش ها و باورهای مذهبی ما مسلمانان مطرح هست و این اندیشه مهدوی، اندیشه واقعی و حقیقت است.

وی ادامه داد: ما راهی روشن و مترقی با الگوی مهدویت داریم و برای مروج معارف مهدویت و تشیع که نقش مهمی در سبک زندگی جامعه ما و جوامع بشری را دارد، نیاز به پشتیبانی و حمایت معنوی داریم.

مدیر بنیاد مهدویت کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اهداف متعالی مهدویت در بَعد مردمی آن است، آن هم در شرایطی که به طرق های مختلف علیه اخلاق، معرفت و عدالت تاخته می‌شود.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه تفکر مهدویت تفکری الهی و تبیین کننده مکتب الهی هستند خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت یعنی اینکه به معنای واقعی چه اندازه به امام زمان خود می اندیشیم و منتظر ایشان هستیم؟

وی تقویت فرهنگ مطالعه، توسعه آموزش های تخصصی، پژوهش محوری، آگاهی بخشی رسانه ای، محتوا سازی رسانه ای، فعالتر کردن کانون ها و بنیادهای مهدوی، استفاده از مناست های دینی و فرهنگی را از از راهکارهای ترویج فرهنگ مهدوی برشمرد و گفت: مناسبت های فرهنگی باید به خوبی برنامه ریزی و دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: در این استان خیزش های فرهنگی و ارادت و معرفت به مسائل معنوی و دینی به خصوص برای مناسبت ها خوب است، اما حامی بسیار اندک و امکانات بسیار جزئی است.

وی اظهار کرد: استان های محروم و کمتر توسعه یافته از جمله استان ما به لحاظ مالی و اقتصادی نیازمند حمایت از مرکز است.

موسوی اعظم بیان کرد: نیازمند حمایت هایی هستیم که جنبه معرفتی دارد و آموزش و مهارت هایی که اثربخش و خروجی محور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به مدت چهار روز به صورت فشرده دوره های آموزش و کارگاهی مهدویت در دانشگاه فرهنگیان شهر یاسوج با حضور دانشجویان دختر و خواهران فرهنگی آموزش و پرورش را برگزار کرد.

وی همچنین برنامه های مختلفی از آموزش مهدویت در حوزه علمیه، سپاه فتح استان، اداره کل اطلاعات استان، دانشگاه، حسینیه ها و سایر دستگاه های اجرایی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha