شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: مساجد از دیرباز تاکنون در دین اسلام جایگاه مهمی داشتند و مقر گسترش فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در اولین همایش مسجد محله محور که در مسجد علی بن ابیطالب (ع) شهر سهند برگزار شد، گفت: مساجد از دیرباز تاکنون جایگاه مهمی داشتند و مقر گسترش فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: مسجد امروزه می‌تواند کارکردهای مختلف و مهمی در راستای عمل به دستورات پیامبر اکرم(ص) و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به محل عبودیت، کارکرد فرهنگی، کارکرد اجتماعی و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: امروزه باید کارکردهای فرهنگی و اجتماعی از جمله کارکرد تربیتی مساجد همچون دوران پیامبر اکرم (ص) احیا شده و در مسیر رشد و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی گام برداشته شود.

وی با بیان این‌که اکنون مردم ما در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارند، گفت: زمانی مرزهای جنگ سخت با ابزارها و سلاح‌هایش مشخص بود اما الان دشمن به پشت بام خانه‌ها و حتی داخل منازل و میان خانواده‌ها نفوذ کرده که باید در چنین شرایطی، مساجد پا به عرصه بگذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در ایران، افزود: تمامی نهادهایی که در مساجد حضور دارند از جمله پایگاه‌های مقاومت و هیئت امنای مساجد، همگی در خدمت مردم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha