سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ساوه

حوزه/ مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام منصور مطوری از اساتید اخلاق و مبلغین فعال عرصه تبلیغ در مدرسه علمیه الهیه ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین منصور مطوری از اساتید اخلاق و مبلغین فعال عرصه تبلیغ در مدرسه علمیه الهیه ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطوری ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق علیه السلام ، با اشاره به جایگاه والای علمی امام صادق علیه السلام بیان داشت: در همه جهان اگر بین فِرَق اشتراکی باشد به معلم دین ما، حضرت امام صادق علیه السلام باز می‌گردد که همه فقیهان آنها با واسطه یا بی واسطه بر سر سفره علم آن حضرت علم آموزی کردند و ابوحنیفه درباره ایشان گفته است فقیه تر از امام صادق ندیدم.

وی افزود: امام محمدباقر علیه السلام آغازگر کار تعلیمی بودند و پس از ایشان امام صادق علیه السلام ۱۶۰۰۰ فقیه و شاگرد تربیت کردند که این امام معصوم گسترده‌ترین فعالیت تعلیمی را برعهده داشتند.

حجت الاسلام مطوری با بیان این سوال که چرا تعلیم و تربیت از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام شروع شد و از همان امامت حضرت علی علیه السلام این امر انجام نشد خاطر نشان کرد: امامان اولین ما وظیفه بنیانگذاری حکومت دینی، جاانداختن دین در بین مردم و جلوگیری از فسادها و بدعت‌ها را به عهده داشتند؛ لذا قبل از تربیت باید حاکمیت و ولایت پایه ریزی میشد تا تعلیم و تربیت بتواند اثرات خود را گذاشته و تکمیل کننده آن باشد.

حجت الاسلام مطوری با تاکید بر اینکه پس از ۱۴۰۰ سال هنوز عده‌ای در تلاشند که دین خدا به گوش مردم نرسد ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را مقدمه عدل گستری دانسته و دنیای پس از ظهور را دوران شکوفایی علم و تربیت خواند.

از دیگر برنامه‌های این مراسم میتوان به پخش نماهنگ ویژه شهادت امام صادق علیه السلام، ختم قرآن هدیه به محضر امام صادق علیه السلام و پخش تبرکی اشاره کرد.

مراسم ویژه شهات امام صادق علیه السلام در ساوه برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha