دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد کاظم راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با بیان اینکه پرستاری می‌تواند یکی از بهترین راه‌های قرب به خداوند و کمال انسان باشد، گفت: خانواده‌ها باید تربیت نسل جوان را جدّی بگیرند و مواظب برنامه‌های استکبار جهانی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشدی یزدی، در دوره بصیرت ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش به توطئه فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید تربیت نسل جوان را جدی بگیرند و مواظب برنامه‌های استکبار جهانی باشند که از سال‌های پیش به دنبال ضربه به بنیه جوان کشور هستند.

وی افزود: پرستار با توجه به موقعیت و رسالتی که دارد و نقشی که در جامعه ایفا می کند، در دیدگاه رهبران الهی از جایگاه ویژه و پرارزشی برخوردار است. امامان معصوم (علیهم السلام) همواره با گفتار، روش، و سیرت عملی خود به تبیین آن جایگاه پرداخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی خاطرنشان کرد: تلاش‌های کادر درمان ارتش در راستای شکست کرونا ثابت کرد که فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و جان‌برکف بودن‌ها مختص به دوران جنگ تحمیلی نیست و هر زمان که با بحران مواجه می‌شویم در قالب یک نشان و یک لباس ظهور و بروز می‌کند؛ دیروز و در دوران جنگ تحمیلی در لباس پاسداری و امروز در لباس پرستاری ما شاهد فداکاری‌های عظیمی‌ هستیم.

وی با بیان اینکه پرستاری می‌تواند یکی از بهترین راه‌های قرب به خداوند و کمال انسان باشد، تصریح کرد: از این رو باید به پرستاری به عنوان یک وظیفه انسانی - الهی نگریست و این نگرش می‌تواند نشاط و علاقه ویژه‌ای را در امر پرستاری ایجاد کند. پرستار با عشق ورزیدن به کار خود، بیمار را کانون توجه خود قرار می‌دهد و به او امید و آرامش می‌بخشد.

گفتنی است، در دوره بصیرت ویژه دانشجویان دانشکده پرستاری ارتش که با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و ارتقای دانش معنوی دانشجویان برگزار شد موضوعاتی از قبیل مسائل جدید پزشکی، نقش زن در نظام خلقت، درمان معنوی، سبک زندگی اسلامی، نقش بانوان در راهبرد اهداف انقلاب اسلامی، سواد رسانه‌ای، مهدویت و اخلاق اسلامی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha