چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شهید ارتشی شریف اشرف

حوزه / مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا، تجدید میثاق با شهداست، گفت: کمیته شهدای قرآنی تلاش می‌کند با شناسایی شهدای قاری، اولاً با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرده و همچنین سیره و روش آنها را اشاعه و تبلیغ کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تهران، جامعه قرآنی پیرو مکتب شهید سلیمانی این هفته از خانواده شهید ارتشی شریف اشرف دیدار کردند.

این دیدار امروز با حضور رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله، محمد علی خواجه پیری عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، استاد نصرت عارف حسینی استاد قاری ممتاز، وحید خزایی قاری بین المللی، سعید محمدخان معلم و قاری قرآن و سرهنگ حمید سهیلی جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رحیم قربانی، اظهار داشت: خدا را شاکریم امروز توفیق یافتیم بار دیگر به نمایندگی از جامعه قرآنی در خدمت خانواده شهدا باشیم، این هفته دیدار ما به خانواده شهید شریف اشرف اختصاص دارد، این شهید قرآنی از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی بوده که علاوه بر قرائت قرآن، کتابت قرآن نیز انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه این دیدارها تجدید میثاق با شهداست، گفت: کمیته شهدای قرآنی تلاش می‌کند با شناسایی شهدای قاری، اولاً با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرده و همچنین سیره و روش آنها را اشاعه و تبلیغ کند، چرا که تنها سیره و روش سعادت بخش در دنیا و آخرت، پیروی از آرمان‌های شهدا است.

در ادامه جلسه همسر شهید خاطرنشان کرد: شهید اشرف در کودکی، پدر مادر خود را از دست داد ولی با تلاش و پشتکار تحصیل خود را ادامه داد و به ارتش راه یافت و در ادامه برای تحصیل عازم آمریکا شد و بعد از اتمام تحصیلات نظامی به کشور برگشت و مشغول خدمت در ارتش شد.

وی با اشاره به اینکه شهید اشرف، اخلاق بسیار نیکویی داشت، یادآور شد: رفتار و اخلاق شهید برای همه دوستان و آشنایان مثال زدنی بود و همیشه اعتقاد داشت ایمان و باورهای اسلامی می‌تواند هر انسانی را به سمت موفقیت هدایت کند.

همسر شهید گفت: شهید اشرف سال 1347 شروع به کتابت قرآن کرد و در سال 1358 کتابت قرآن را به پایان رساند، کتابت قرآن کریم را در یکی از سفرهای زیارتی به حرم حضرت معصومه(س) به او پیشنهاد کردم و ایشان پذیرفت.

سرهنگ سهیلی نیز در این جلسه تأکید کرد: شهید اشرف از افتخارات ارتش است که در مرکز آموزش مشغول تدریس به جوانان بود و در لحظه‌ای که موظف به انجام ماموریت می‌شود، پا پیش گذاشته و به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.

محمد علی خواجه پیری نیز در این جلسه با بیان اینکه حضرت امام(ره) به ارتش اعتقاد داشتند، خاطرنشان کرد: تلاش منافقان برای انحلال ارتش را حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب ناکام گذاشتند و لذا امروز شاهد هستیم که ارتش خدمات زیادی ارائه کرده است که از جمله آنها، فتوحات بسیار ارتش در زمان جنگ است.

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهید اشرف تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha