شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کمیته فرهنگی اربعین

حوزه/ با حضور مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان قم اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین عسکری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان قم در نشست کمیته فرهنگی اربعین در سخنانی اظهارکرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری باشکوه مراسم عظیم اربعین حسینی، این مراسم را هرچه می توانید و هر چه می توانیم؛ باید پربارتر و معنوی تر کنیم.

وی افزود: به منظور هماهنگی و یکسان سازی اقدامات و عملیات فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی و هم افزایی دستگاهها و نهاد های دولتی، عمومی و مردمی و در راستای سیاست ها، اهداف و برنامه های فرهنگی، تبلیغی و آموز شی در استان ها، کمیته فرهنگی و آموزشی استان قم با مسئولیت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین عسگری ادامه داد: کمیته فرهنگی استان متشکل از ۳۰ سازمان، نهاد و گروه های مردمی در استان می‌باشد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام کریمی معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم به عنوان جانشین کمیته فرهنگی اربعین وخانم معصومه ظهیری به عنوان مسئول کارگروه بانوان اربعین قم انتخاب شدند.

لازم به ذکر است، در اولین جلسه ضمن تشریح سیاستها و راهبردها و اقدام ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۲ نسبت به تعیین دبیران کارگروه های فرهنگی اقدام گردید و مصوب شد در راستای تقویت فعالیتهای فرهنگی اربعین ۷ کارگروه؛ «کارگروه تبلیغات محیطی و محصولات فرهنگی»، «کارگروه تبلیغ، آموزش، اعزام و برنامه های قرآنی و امور فرهنگی»، «کارگروه هماهنگی موکبها و فعالیتهای مردمی همایشها و مراسمات»، «کارگروه رسانه و فضای مجازی»، «کارگروه یاوران معنوی اربعین»، «کارگروه زایران خارج از کشور» و «کارگروه بانوان» تشکیل شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha