سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
میرباقری

میرباقری با بیان این که مشکلات فرهنگی از عدم ایجاد جذابیت در مساجد شروع شد گفت: مشکلات فرهنگی از جایی شروع شد که به جای ایجاد جذابیت در مساجد، جوانان ما به ورزشگاه ها و فرهنگسراها رفتند، در حالی که فرهنگسرا و ورزشگاه هم باید مسجدمحور باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، رسول میرباقری شب گذشته در مراسم رونمایی از طرح "سلام همسایه" با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد و سهم مومنین در این امر، اظهار داشت: زمانی که وارد برخی از مساجد می شویم غرق شور و شعف می شویم چرا که جوان و پیر فعال و چشمگیر در مسجد حضور دارند و برعکس در برخی مساجد دل انسان می گیرد، چون جوان در آن دیده نمی شود.

وی افزود: مهم این است که جوانان و افرادی در مساجد تربیت کنیم که تا پای جان برای مملکت بایستند، همچنان که تمام شهدای انقلاب اسلامی در این مساجد تربیت شدند.

میرباقری با بیان این که مشکلات فرهنگی از عدم ایجاد جذابیت در مساجد شروع شد گفت: مشکلات فرهنگی از جایی شروع شد که به جای ایجاد جذابیت در مساجد، جوانان ما به ورزشگاه ها و فرهنگسراها رفتند، در حالی که فرهنگسرا و ورزشگاه نیز باید مسجدمحور باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: اگر همه مکان هایی که برای جذابیت جوانان ایجاد کردیم یک محور توحیدی و الهی داشت وضعیت فرهنگی جامعه ما بسیار متفاوت بود.

وی با اشاره به دلایل ایجاد گسست بین افراد جامعه و بحران اعتماد عمومی گفت: خانواده هایی همسایه مسجد می باشند، اما رغبت ندارد که در مسجد حضور یابند و برنامه "سلام همسایه"می تواند این مسئله را برطرف نماید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان "سلام" و "همسایه" را دو کلیدواژه این طرح عنوان کرد و افزود: هیچ فردی نمی توانست در سلام کردن بر حضرت رسول(ص) سبقت بگیرد و می فرمودند "یکی از موجبات مغفرت سلام کردن و به نیکویی سخن گفتن است"؛ زمانی که رسول خدا(ص) وارد مدینه شدند ابتدا مسجد را بنا نهادند.

میرباقری عنوان کرد: مسجد تنها برای عبادت نبوده و از صدر اسلام در کنار عبادت و بندگی خدا، رفع نیازهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه اسلامی در آن انجام می شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان هدف طرح"سلام همسایه" را بازگشت نقش اساسی مسجد در جامعه بیان کرد و گفت: در طرح سلام همسایه قصد داریم تا مساجد را به همان نقشی که پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای آن قائل بودند بازگردانیم و بتوانیم مساجد را به تراز انقلاب اسلامی برسانیم.

وی تاکید کرد: طرح همسایه سلام محورهای مختلفی دارد، یعنی همه برنامه هایی که رقم زده می شود حول مسجد و محله و با مشارکت مردم و بسیج و همه نهادهای فعال در مسجد انجام خواهد شد.

میرباقری مسئله محور بودن این طرح را یکی از نقاط قوت آن دانست و افزود: هر مسجدی که دوست دارد مردم محله بیشتر در آن فعالیت کنند در این طرح شرکت می کند؛ ممکن است در محله ای موضوع ازدواج و در محله دیگری موضوع تربیت نوجوان مسئله اصلی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در چشم اندازی که داریم امید است در شهر اصفهان هر مسجد تا 200 همسایه مجاور خود را جذب کند و این برنامه با افراد نخبه ای که در شهر اصفهان حضور دارند الگویی برای شهرها و استان های دیگر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha