سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گرجی

حجت الاسلام گرجی گفت: شاه بیت طرح «سلام همسایه» یک کلام است و آن این که مردم احساس کنند مسجد از آنها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی شب گذشته در مراسم رونمایی از طرح "سلام همسایه"، شکر نعمت خدمت به مسجد را ضروری دانست و اظهار داشت: این نعمتی است که حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) داشتند و از این باب خدا را شکر کنید و البته مراقب آفات این مسیر نیز باشید، چرا که آفت بزرگ این راه غرور و عجب است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری این فکر را یک مرحمت الهی بدانند و شاید یکی از قله های حکیمانه اقدامات آنها همین اهمیتی است که به مسجد می دهند، چرا که مساجد خانه های خدا هستند و فرمود " اِنَّ بُیُوتِی فِی الْأَرْضِ اَلْمَسَاجِدُ".

حجت الاسلام گرجی با تاکید بر اهمیت مسجد و خدمت به آن تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) از مسجد به عرش الهی رفت "سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی"؛ مسجد چنین جایگاه رفیعی دارد و باید قدر این فکر و خدمت در مساجد را بدانیم.

وی در ادامه به اهداف اجرای طرح "سلام همسایه" در مساجد اشاره کرد و گفت: این طرح یک کار به روز است؛ شهید مطهری(ره) نیز می‌فرمود "اگر روحانیت خود را پیدا نکند و به روز ننماید جایگاه خود را از دست خواهد داد"، لذا باید به سرعت تاکتیک های خود را تغییر دهیم.

وی خاطر نشان کرد: باید به سراغ نسل جوان برویم و اگر دیر عمل کنیم با فتنه های جدیدتری مواجه می شویم.

حجت الاسلام گرجی عنوان کرد: شاه بیت این طرح یک کلام است و آن این که مردم احساس کنند مسجد از آنها است و اگر بخواهید در این طرح موفق شوید باید همه ارکان مسجد یعنی هیئت امنا، امام جماعت و هیئت مذهبی با یکدیگر متحد باشند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha