یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1086822
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
امام جمعه اردبیل

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، مرجعیت علمی را با اهمیت و از جمله فلسفه امامت خواند که در غیر این صورت مناسک دین به هم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام که با حضور علما، اساتید، طلاب این حوزه و تعدادی از اعضا و دبیر شورای عالی و مدیر این حوزه در محل مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی و فراگرفتن دین از اهل بیت علیهم السلام، از برداشت هایی که می خواهند نیت خود را بر قرآن تطبیق کنند، مثال زد که از صدر اسلام تاکنون در عقایدی همچون وهابیت و داعش وجود داشته است.
امام جمعه شهر اردبیل افزود: وقتی افراد از مرجعیت علمی اهل بیت علیهم السلام دور شوند، تقطیع آیات و تفاسیر به رأی پیش می آید.
نماینده ولی فقیه در اردبیل تصریح کرد: اولین فلسفه امامت، مرجعیت علمی است زیرا در غیر این صورت تمام مناسک دین به هم می خورد و در واقع دیگران به نوعی دین را می سازند و تفسیر می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عاملی دومین فلسفه وجود امام معصوم علیه السلام را تکمیل بیان احکام دین و مسائل مستحدثه عنوان کرد و یادآور شد: بیش از ۲۰۰ مکتب فقهی در دوران امام صادق علیه السلام ایجاد شد که آن حضرت در مقابل انحرافات ایستاد و از نظر فقهی توسط ایشان اقدام های بسیاری روی داد.
وی با اشاره به نظام سیاسی اسلام که در ایران تجلی یافته است، تمایل افراد در سرزمین های اسلامی به این انقلاب را به واسطه نگاه سیاسی دینی و مرجعیت آن در رفتار رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.
در پایان این مراسم که از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، حاضران به اجتماع صادقیون ملحق شده و جهت عرض تسلیت به محضر امام رضا(ع) مشرف شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha