پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه خواهران

حوزه / اولین کرسی علمی -ترویجی با مدل قرآنی مولفه های زمینه ساز پوشش اسلامی بانوان در جامعه اسلامی در حوزه علمیه خواهران کوثر قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، کرسی علمی- ترویجی با عنوان «مدل قرآنی مؤلفه های زمینه ساز پوشش اسلامی بانوان در جامعه» با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد منتقد حجت الاسلام سعید داودی استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و خانم مهدوی منش به عنوان مدیر علمی جلسه صبح امروز در موسسه آموزش عالی حوزوی کوثر قزوین برگزار شد.

در این نشست علمی، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه گفت: حکم حجاب حدود ۱۹ سال بعد از رسالت پیامبر اکرم(ص) در آیه ۵۹ سوره احزاب نازل شد و حجاب برای شناخته شدن زن مسلمان به ایمان دانسته شد و این نشان می دهد که طی این مدت خصوصیات و ارزش‌هایی در جامعه دینی زمینه سازی شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه ایمانی به تناسبی که رشد می‌کند و ظرفیت می‌یابد، تکالیفی را متحمل می‌گردد. برای همین در آیات مختلف شاهد تکالیف متعدد برای مؤمنین هستیم که به تناسب رشد مکلف به انجام وظیفه می‌گردد.

وی اظهار کرد: زمینه سازی حجاب با بالا بردن مراتب ایمان در جامعه و تمرین دادن افراد به انجام وظایفی چون نماز و روزه و زکات و ...است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید داوودی هم در این نشست علمی بیان کرد: آیا امروز که ۱۴۰۰ سال از اسلام و ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و بسیاری از احکام اسلامی در جامعه به فعلیت رسیده و مردم مسلمان با آن آشنا هستند باید به اندازه صدر اسلام صبر کنیم تا این صفات ایمانی در افراد جامعه شکل بگیرد و بعد سخن از حجاب بگوییم؟

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: آیا امروز برخورد با روزه خواری واجب تر است یا بی حجابی؟؛ امروز که زنان با آرایش و خودنمایی و تبرج وارد جامعه می‌شوند صرف بی‌حجابی نیست و ایمان مردان و زنان دیگر را نشانه گرفته اند، آیا نباید با بی حجابی برخورد کرد؟

وی ادامه داد: بی حجابی ها ریشه در بینش و گرایش و کنش دارد و برخی از جهت اعتقادی ضعیف و برخی از روشنفکران حکم حجاب را ارشادی می‌دانند نه تشریعی و برخی اعتقاد دارند که سبک زندگی او را به دیده شدن و نمایش دادن کشانده و گاهی افراد از جهت کنشگری مشکل دارند مثلا به قصد اعتراض کاری می‌کنند اما گاهی این کنش افراد جنبه امنیتی پیدا می‌کند و قرآن هم در مقابل منافقین و کسانی که یا داخل کشور شبکه ای عمل می‌کنند یا با خارج از کشور ارتباط دارند، سریع برخورد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین داوودی اظهار کرد: حقیقت این است که نظام اسلامی با طاغوت سیاسی برخورد کرد اما با طاغوت فرهنگی و اقتصادی برخورد نکرده و براساس روش قرآنی باید با طاغوت اقتصادی و فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری با شارلاتانیزم مطبوعاتی و رسانه ای که سبک غلطی از زندگی را به نمایش می‌گذارد برخورد کرد و مبارزه با فساد باید بخشی از وظایف حوزه های علمیه بشود.

بی حجاب‌ها ایمان مردان و زنان جامعه را نشانه گرفته اند | با طاغوت فرهنگی و اقتصادی برخورد شود

بی حجاب‌ها ایمان مردان و زنان جامعه را نشانه گرفته اند | با طاغوت فرهنگی و اقتصادی برخورد شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha