یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار کارگزاران حج تمتع کاشان با نماینده ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نماز امام زمان (عج) در مراسم حج فراموش نشود، گفت: گرچه اعمال حج سنگین است ولی حیف است زائر خانه خدا در شبانه روز ده دقیقه از وقت خودش را برای نماز امام زمان (عج) اختصاص ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی شب گذشته در دیدار با کارگزاران حج تمتع سال ۱۴۰۲ شهرستان کاشان گفت: امام جواد(ع) فرمود بهترین کاری که یک زائر حج می تواند انجام دهد به نیابت از حضرت زهرا(س) است.

وی، بر لزوم پرهیز از اسراف در سفر حج تأکید کرد و اظهار کرد: اسراف علاوه بر ضرر مادی ضرر معنوی نیز دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نماز امام زمان (عج) در مراسم حج فراموش نشود، ادامه داد: گرچه اعمال حج سنگین است ولی حیف است زائرخانه خدا در شبانه روز ده دقیقه از وقت خودش را برای نماز امام زمان (عج) اختصاص ندهد.

وی، کارگزاران حج تمتع را الگوی زائرین دانست و ابراز داشت: رفتار و گفتار کارگزاران حج باید برای دیگران الگو باشد و از غیبت، نیش و کنایه زدن به دیگران پرهیز شود.

حمید رضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت کاشان تعداد زائرین حج تمتع سال جاری منطقه کاشان را ۸۱۵ نفر که ۳۷۵ نفر آنها مرد و ۴۴۳ نفر زن می باشند اعلام کرد و گفت: سهمیه زائرین کاشان در سال ۱۴۰۲ رشد ۲۰ درصدی داشته است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان نیز با بیان اینکه سال جاری ۶ کاروان شامل ۵ کاروان از کاشان و یک کاروان آران و بیدگل شامل ۳ کاروان مدینه اول وسه کاروان مدینه بعد به حج تمتع مشرف می شوند اظهار کرد: هزینه سفر زائرین از ۱۱۰ میلیون تا ۱۳۰ میلیون تومان متناسب با درجه هتل محل اقامت زائرین تعیین گردیده است.

وی با بیان اینکه کم سن ترین زائر حج تمتع کاشان خانمی با ۱۷ سال سن و مسن ترین زائر خانم با ۸۶ سال سن می باشند، افزود: تاریخ اولین پرواز زائرین ۷ خرداد و آخرین پرواز رفت ۲۶ خرداد و بازگشت آخرین کاروان اول مرداد می باشد.

بهروزی فر با بیان اینکه کاشان در حج ۱۴۰۲ دارای یک مدیر مجموعه با ۷ نفر عوامل بوده که وظیفه مدیریت هتل الشرق مکه مکرمه با حدود ۱۰۰۰ نفر زائر را بر عهده دارند، گفت: تعداد عوامل اعزامی از منطقه کاشان جهت خدمت به زائرین ۴۲ نفر (شامل مدیر، معاون، مامور اجرایی، روحانی و معین کاروان، آشپز و ذابح) می باشد.

حجت الاسلام سیدعلی موسویان مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کاشان نیز ضمن گرامی داشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) دهه کرامت و روز دختر، گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه داد.

 حجت الاسلام موسویان یاد آورشد : بدنه حج کاشان از جمله روحانیون، مداحان و کارگزاران محترم حج، همگی سطح دانش بالایی دارند و آمار و ارقام نشان می‌دهد که ظرفیت کاشان   بسیار است و روحانی و مداح به شهر های دیگر به جهت خدمت به زائر اعزام می‌کند و این نشان از فرهنگ غنی کاشان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha