یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1088099
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
فیلم آتش و باد

حوزه/ از ابتدای فیلم «آتش و باد» منتظر بودم کی نقش روحانیت در مبارزات را نمایش می‌دهد و با حسن ظن که بالاخره نقش اول روحانیت را در مشروطه و قیام مردم نشان خواهد داد، به انتظار نشستم. اما سریال دارد تمام می‌شود و هنوز هیچ تصویری در هیچ سکانسی از روحانیت به نمایش در نیامده!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمید باقری در صفحه خود اینگونه نوشته است:

از ابتدای فیلم «آتش و باد» منتظر بودم کی نقش روحانیت در مبارزات را نمایش می‌دهد و با حسن ظن که بالاخره نقش اول روحانیت را در مشروطه و قیام مردم نشان خواهد داد، به انتظار نشستم.

اما سریال دارد تمام می‌شود و هنوز هیچ تصویری در هیچ سکانسی از روحانیت به نمایش در نیامده!

دو تصویر پایین مربوط به تحصن مردم در سفارت انگلیس است! که در سریال هم این ماجرا بود، اما حتی یک روحانی در آن حضور نداشت!

تعداد روحانیون حاضر در دو تصویر بالا که نمایش واقعیت است را با آنچه در فیلم بود و به ظاهر روایت واقعیت است، مقایسه کنید!

تحصن علما در حرم شاه عبدالعظیم و هجرتشان به قم که عامل اصلی امضای سند مشروطه بود که هیچ! لااقل تحصن مردم عادی در سفارت انگلیس که در آن هم روحانیون حضور پر شمار داشتند را همانطور که بود نشان می‌دادید!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آخوند خراسانی و ملای نراقی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    به نویسنده این متن هم این ایراد وارد است که اساساً در زمان مشروطه به علما و طلاب کلمه «روحانی» اطلاق نمی شده است و از کلماتی نظیر آخوند مثل آخوند خراسانی یا ملا مثل ملای نراقی یا حجت الاسلام و ثقه الاسلام مثل ثقه الاسلام کلینی استفاده می شده است . بنابراین اینکه ایشان در تیتر و متن خود کلمه روحانیت را استفاده کرده اند خود اشتباه است.
  • هاشم شامحمدی IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 1
    با اینکه تمام اعتراضات بدست روحانیت بوده چرا حرفی یا فیلمی حتی از یک روحانی برده نشده صد در صد باید پیگیری بشود.
    • مشروطه مشروعه IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 1
      فارغ از اینکه در بین مخالفان مشروطه هم روحانیون حضور داشتند و معتقد به مشروطه مشروعه بودند، الان در بین علما و مراجع تقلید معاصر فعلی نیز افراد زیادی هستند که معتقدند تبعات بعدی مشروطه که سلطنت رضاخان و پهلوی بود سبب بی دینی در جامعه شد و شاید مخالفان روحانی مشروطه در عصر گذشته هم به دلیل همین نگرانی ها بود که با مشروطه مشروعه موافق بودند.
  • نباید IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 2
    مسیر فیلم همین است نباید پای آن بنشینیم و بنشانیم.
  • راه IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    طلبه جماعت اگر عاشق درس و آموختن باشد، از امتحان شفاهی نمی ترسد بکه خوشحال می شود، با اندوخته علمی و برخورداری از دانشهای پایه قادر به بردن فراگیران به باغستان دانش است و چنین کسی نیازمند فیلم نیست نه برای معرفی خودش و نه برای تبلیغش