جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کاهش جمعیت

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر لزوم تبیین هر چه بهتر و دقیق تر آسیب ها و لطمات کاهش جمعیت برای آحاد مردم جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بی شک یکی از مصادیق بارز و بسیار مهم جهاد تبیین در زمان کنونی، تبیین حقایق مربوط به بحث جمعیت و فرزندآوری است و این که برای مردم گفته شود اگر کشور ما نسبت به این مقوله کم توجهی و بی توجهی کند، با چه آسیب ها و عوارض خطرناکی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر به تعبیر کارشناسان و صاحب نظران، تا سال ۱۴۲۰، تقریباً یک سوم جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل می دهند و همین مسئله فشار مضاعف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بر ایران وارد می کند که در جای خود باید ابعاد مختلف آن تحلیل و بررسی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از ده سال است که نسبت به خطر کاهش جمعیت کشور و کمبود نیروی جوان هشدار می دهند اما متأسفانه برخی مسئولان در دولت های مختلف آن طور که باید و شاید به این هشدارها و نگرانی ها توجه نکردند و امروز تبعات آن را مشاهده می کنیم.

وی اظهار داشت: گرچه معتقدیم که باید مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه حل شود اما باید توجه داشت که همه چیز فقط مشکل اقتصادی نیست بلکه باید مشکلات فرهنگی و باورها در این زمینه نیز اصلاح شود تا به فرزندآوری به عنوان یک جهاد و یک ضرورت نگریسته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha