دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی:

عبدی‌پور دبیر علمی کنگره علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی در نشستی با مسئولان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، احیای اندیشه های ایشان را از هدف برگزاری کنگره عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حسن عبدی‌پور دبیر علمی کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کارگرشورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این نشست عبدی پور گزارشی از کنگره ارائه و بیان کرد: سفر های داخلی و خارجی جهت جمع‌آوری نسخ خطی صورت گرفته و همچنین رایزنی و تعامل با حوزه های علمیه، عتبات مقدسه نجف اشرف و کربلای معلی، دانشگاه کوفه، مرکز ابحاث کربلا، کتابخانه های بغداد کاظمین، نجف اشرف و کربلای معلی، آستان قدس رضوی، دانشگاه رضوی و سایر مؤسسات و پژوهشگاه های داخلی و خارجی انجام شده است.

وی ادامه داد: علامه ملاعبدالله بهابادی دارای آثار گوناگونی از جمله «حاشیه» است که این کتاب به مدت 400 سال تدریس شده و احیای آثار ایشان اولویت ما در این کنگره است.

دبیر علمی کنگره با اشاره به این که علامه ملاعبدالله بهابادی سرمایه جهان تشیع و چهره تمدنی است، افزود: امید است که مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در امور طلاب خواهر سراسر کشور نیز در این کنگره با ما همکاری داشته باشد چرا که وظیفه حوزه های علمیه است که منظومه فکری و شخصیت علمی این عالم بزرگ را از مظلومیت خارج سازند.

وی اذعان کرد: علاوه بر تدوین پایان نامه و مقاله و برگزاری نشست، باید برای شناساندن این علامه بزرگ، محتوایی مثل رمان، شعر و انیمیشن برای عموم جامعه تولید تا این شخصیت برای همه شناخته شود.

عبدی‌پور گفت: طلاب برای شناخت بهتر علامه ملاعبدالله بهابادی می‌توانند به سایت http://www.molaabdellah.ir/index.php مراجعه کرده و با آثار و شخصیت این عالم بزرگ آشنا شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام کارگر ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و فعالیت‌های اعضای این کنگره گفت: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند:«عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ» این که شما ذکر و یاد صالحین می کنید رحمت خدا هم نازل می‌شود و این توفیق خداوند نسبت به شماست.

مدیر حوزه علمیه استان یزدادامه داد: نظر بنده این است که قبل از هر اقدامی جلسه‌ای با علمای طراز اول از جمله رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و آیات عظام قم داشته و از راهنمایی آن ها بهره بگیرید.

حجت الاسلام کارگر شورکی با اعلام قول همکاری با کنگره علامه ملاعبدالله بهابادی خاطر نشان کرد: ما آنچه در استان داریم را در خدمت شما می‌گذاریم و می‌توانیم علاوه بر مباحث علمی، در حوزه هنر شعر، تئاتر و رمان هم فعالیت‌هایی داشته باشم.

در پایان خانم رویا دهقانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد می‌تواند نقش راهبردی بین حوزهای علمیه خواهران کشور در این کنگره برقرار کند و با ارائه موضوعات، برنامه‌هایی در قالب نشست، کرسی‌آزاداندیشی برگزار شود و برای شناساندن این عالم به جامعه امروزی آثاری از جمله مقاله، پایان نامه و داستان تدوین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha