یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم

حوزه/ مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: بستر حضور فعالیت طلاب جوان در کانون های مساجد قم فراهم شده است و نیاز به ۸۰۰ طلبه در این کانون ها داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه تربیتی مسجد گفت: در فضای مسجد و کانون های مساجد توانستیم بستری را آماده کنیم تا بتوان از ظرفیت حداقل هشتصد طلبه جوان در مسجد استفاده کرد بخصوص در اوقات فراغت که قرار است ۴۵ هزار دانش آموز در ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت فعالیت و رشد کنند و این مطالبه ای است که ما از حوزه داریم.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد متولی امر فرهنگ و هنر در مسجد بوده و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند افزود:در حال حاضر ۴۲۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان قم فعال هستند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: حدود ۷ ماه است که در خدمت کانون های مساجد قم هستم و در این مدت برنامه های مختلفی را مبتنی بر راهبرد ترسیم کرده ایم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: در این مدت توانستیم برنامه های مختلفی را در ساحت های هویت بخشی، ساماندهی و توانمندسازی، شبکه سازی و هم افزایی تعریف و اجرا کنیم.

حجت الاسلام حیدری افزود: آموزش های هشت گانه، عضویت در یکی از انجمن های تخصصی، حضور در برنامه های تد (هم افزایی و انتقال تجارب) و مشارکت در عملیات های مشترک بین کانونی، چهار مرحله ای است که در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از عملیات هایی که دغدغه ستاد کانون های مساجد و مدیران دراستان بود بحث کادر نوجوانان است، افزود: بحث تشکیل کادر نوجوان در کانون های مساجد با استقبال مواجه شد و تا امروز موفق به کادرسازی در ۱۴۰ کانون شده ایم که شامل ۱۵۰۰ نوجوان مسجدی فعال می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم ادامه داد: بعد از ساماندهی این ۱۵۰۰ کادر نوجوان، کار را را رها نکردیم بلکه پیوست هایی را در ساحت های مختلف مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری برای این برنامه تعریف کردیم، از جمله پیوست تحصیلی، پیوست تهذیب، پیوست مطالعه و کتابخوانی، کارورزی تشکیلاتی، ورزش، اردو و هسته های تربیت محور و غیره که می تواند در راستای اعتلا و ارتقا کانون ها و فعالیت های آنان موثر باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف تشکیل کادر نوجوان در کانون ها هویت بخشی به نوجوانان بر اساس منویات مقام معظم رهبری بود گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم مدیران فرهنگی تراز انقلاب را در سطح ملی و استانی برای آینده در مسجد تربیت کنیم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: برگزاری اردو، اعتکاف، همایش، کلاس های تخصصی و حضور میدانی در مساجد و کانون ها از جمله برنامه های تربیتی است که برای کادر نوجوان کانون در نظر گرفته و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۷۰ بازدید از کانون ها داشته و با امام جماعت و کادر کانون جلسه برگزار کرده ایم گفت: بر خلاف سیاه نمایی هایی که در خصوص مساجد و عدم حضور جوانان و نوجوانان در مساجد می شود آنچه که ما در مساجد دیدیم حضور فعال و پررنگ نوجوانان در مساجد است که باید برای آنان برنامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha