چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام سید حسن منتظرین

حوزه/ برادر طلبه شهید سید محمد حسین نواب نقل می کرد: برادرم در حجره اش نوار مداحی شهید تورجی زاده را گذاشته بود؛ آیت الله جوادی آملی هنگام رد شدن صدای این مداحی را شنیدند، برگشتند و در زدند که داخل حجره شوند، شهید نواب بسیار تعجب کرده و سلام کرد و گفت «من ضبط را خاموش کنم!». آیت الله جوادی گفتند: نه. این صدای چه کسی است؟

حجت الاسلام سید حسن منتظرین نویسنده کتاب هنر اهل بیت(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد از انگیزه تألیف این کتاب و خاطرات شهدا سخن گفت.

وی با بیان اینکه پس از فراغت از درس عملا رشته تألیف و تبلیغ را پی گرفتم و تا به امروز در این راستا فعالیت دارم، گفت: در حدود سال ۱۳۸۵ برایم قطعی شد که موضوعی در مورد دفاع مقدس بنویسم به این علت که میدیدم مسیر جنگ تحریف می شد و مرتب بحث های ملی گرایی و ناسیونالیستی در مورد دفاع مقدس مطرح می گشت که اصلا در زمان جنگ اینگونه نبود، لذا کتابی برای دفاع مقدس نوشتم که اسمش شد (هنر اهل بیت(ع)، سیری در باورهای رزمندگان اسلام) که در آن از انگیزه ها، مبانی معنوی و ارتباطشان با اهلبیت (ع) سخن گفته ام.

نویسنده کتاب هنر اهل بیت(ع) اظهار کرد: جمله هنر اهل بیت(ع) هم از سخنان امام خمینی (ره) که میفرمایند : (... از حماسه‌ها و رشادت‌ها و خیرات و برکات فرزندان معنوی کوثر، حضرت فاطمه زهرا (س) سخن بگوید؛ که همه این‌ها از هنر اسلام و اهل‌بیت و از برکات پیروی امام عاشورا سرچشمه گرفته است...) گرفته شده است و الحمدلله مورد استقبال هم قرار گرفت.

حجت الاسلام منتظرین عنوان کرد: یکی از کسانی که خیلی از این کتاب ظاهرا متأثر بود شهید حججی بود که مسئول مؤسسه شهید کاظمی که شهید حججی نیروی ایشان بود، گفت: شهید حججی حتی این کتاب را سوریه هم برده و همچنین همسرشان هم در تلویزیون به این مطلب اشاره کرده بودند و در کتاب (سربلند) که در شرح حال شهید حججی نوشته شده است سه بار به این مساله توسط سه نفر از مصاحبه شده ها اشاره شد که بیان کردند: ایشان کتاب (هنر اهل بیت) را می خواندند، و همین موارد باعث شد تا این مساله پخش و کتاب بیشتر معرفی شود.

این محقق وزوی ادامه داد: خدا رحمت کند شهید تورجی زاده؛ بعضی از آدمها ذاتا جذاب هستند و دیگران دورشان جمع می شوند؛ هم صدایش خوب بود، هم حالش خوب بود و هم اهل بکاء و توجه بود. من با ایشان سال ۱۳۶۲ آشنا شدم که ۳ سال بعد در کربلای ۱۰ شهید شد.

حجت الاسلام منتظرین در بیان خاطره ای از شهید تورجی زاده، عنوان کرد: ایشان از ویژگی هایش غیر از این که اهل بیتی بود نسبت به حضرت زهرا بسیار دلداده بود که هم خودش وصیت کرده بود و هم به دوستانش توصیه کرده بود که شما هم این وصیت را بکنید که روی قبرتان اگر شهید شدید اسم حضرت زهرا (س) را بنویسند و روی قبرشان هم الان یازهرا نوشته است و عجیب است که موقع دفن این شهید وقتی میخواستند پیکر شهید را داخل قبر بگذارند، روضه خود این شهید را گذاشته بودند که در همین لحظه این بیت را می‌خواند (در بین آن دیوار و در زهرا صدا می زد پدر).

وی ادامه داد: بسیار شهید تورجی زاده این شعر را می خواند و اشک میریخت و متحول می کرد، که من این داستان را در کتاب (هنرهای اهل بیت) آورده ام.

منتظرین گفت: برادر (طلبه شهید سید محمد حسین نواب که در بوسنی شهید شده است) دکتر سید احمد نواب تعریف می کرد که آیت الله جوادی آملی مدرسه ای در قم دارند به نام (مدرسه علمیه سعادت) که حجره خودشان طبقه بالاست، روزی داشتند می رفتند که برادرم در حجره اش نوار مداحی شهید تورجی زاده را گذاشته بود؛ آیت الله جوادی آملی هنگام رد شدن صدای این مداحی را شنیدند، برگشتند و در زدند که داخل حجره شوند، شهید نواب بسیار تعجب کرده و سلام کرد و گفت «من ضبط را خاموش کنم!». آیت الله جوادی گفتند: نه. این صدای چه کسی است؟ شهید نواب گفت: صدای شهید تورجی زاده، آیت الله جوادی آملی تعبیرشان پس از شنیدن این بود: که چقدر دلسوخته است.

حجت الاسلام منتظرین در پاسخ به این سؤال که برای طلاب چه توصیه ای دارید؟ گفت: طلبه ها و جوانان این فرمایشات امام خامنه ای را در مورد شهدا و سیره واقعی شهدا جدی بگیرند. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: من خاطرات شهدا را مرتب میخوانم و گریه می کنم.

وی اظهار کرد: از تجربیات شخصی من این است که هرگاه خاطرات شهدا را در سخنرانی های خود ضمیمه کرده ام تأثیر کلام و جا افتادن موضوع برای مخاطب بسیار عالی بوده است همچنین آشنایی با سیره شهدا بسیار کار مؤثری است منتها باید دقت کرد که کتاب های خوب خوانده شود که بنده از پیشنهادات مقام معظم رهبری استفاده می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha