سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گزارش تصویری جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان

حوزه/ امام جمعه خرم آباد، نظارت بر فیلم‌های ساخته شده برای نمایش خانگی و تولید بازی‌های رایانه‌ای را ضعیف دانست و گفت: چه در بخش ساخت و تولید فیلم‌های نمایش خانگی و چه بازی‌های رایانه‌ای باید از آنچه که باعث تقابل با فرهنگ اسلامی ایرانی و ترویج خشونت و اباحی‌گری در بین خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان می‌گردد، جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که شب گذشته، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و حماسه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و عملیات حاج عمران برای جلوگیری از سقوط پیرانشهر و ادای احترام به ۶۵۵۱ شهید استان لرستان، اظهار داشت: استان لرستان خاستگاه علما، ادبا، فقها و اندیشمندانی است که در علوم مختلف سرآمد هستند که برخی چهره‌ها در داخل و برخی دیگر در خارج از کشور جزء اندیشمندان و صاحب نظران محسوب می‌شوند و باعث افتخار این مرز و بوم‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان، مهد تاریخ و فرهنگ و هنر و از نخستین تمدن‌های شکل گرفته به گواهی اسناد و آثار تاریخی است، گفت: متأسفانه امروزه عنایت و حمایتی از این میراث بانان فرهنگ و هنر نمی‌شود، لذا شایسته است این موضوع مورد توجه وزیر ارشاد و مجموعه دولت قرار بگیرد.

امام جمعه خرم آباد، طرح تحول فرهنگی را که در سال ۱۴۰۲ و با رویکرد اسلامی و قرآنی تدوین شده را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات موجود در این طرح آن است که میزان تخصیص اعتبارات ویژه برای استان لرستان کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به شور و شوق نوجوانان و جوانان لرستانی به یادگیری قرآن کریم و کسب معارف الهی، اظهار کرد: جوانان ولایت مدار این مرز و بوم سال‌هاست که از عدم توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی رنج می‌برند و از فوائد بی‌شمار آن بی‌بهره‌اند، در حالی که با حمایت از موسسات و اتحادیه‌های قرآنی، شاهد تحولی عظیم در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به پروژه‌های ضعیف زیر ساختی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار تکمیل و تجهیز تالار مرکزی خرم آباد شد و گفت: علیرغم پیشرفت ۶۵ درصدی تالار مذکور، تقریباً نیمی از تکمیل پروژه باقی مانده و متاسفانه برخی از شهرستان‌ها نیز مانند سپیددشت، اشترینان، زاغه، کوهنانی و معمولان فاقد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، افزود: حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت، افزایش سهمیه بیمه هنرمندان استان، سرمایه گذاری و اولویت بندی برای تولید فیلم‌ها و آثار هنری نوین در راستای جهاد تبیین و مستند سازی مبارزات حق طلبانه مردم لرستان در دوران رژیم منحوس پهلوی نیازمند اعتبارات لازم است.

وی ضمن انتقاد از اختصاص اعتبارات به هنرمندان غیر بومی که با روح و فضای فرهنگی و هنری مردم لرستان آشنایی ندارند، یادآور شد: هنرمندان بومی لرستان با خلق آثار هنری ماندگار که صدها بار به نمایش گذاشته شده، توانایی لازم برای ارتقاء فرهنگ و تمدن لرستان را دارند، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: تأسیس مرکز اسناد تاریخی و ملی انقلاب اسلامی در لرستان برای دسترسی و استفاده مولفان و پژوهشگران مقیم لرستان، رفع مشکلات صاحبان تالیف در حوزه چاپ کتاب‌های مذهبی و تاریخی زندگی علما و اندیشمندان دینی و ادبی و حماسه سازان و مبارزان، از دیگر خواسته‌هایی است که از وزیر ارشاد داریم.

امام جمعه خرم آباد، نظارت بر فیلم‌های ساخته شده برای نمایش خانگی و تولید بازی‌های رایانه‌ای را ضعیف دانست و گفت: چه در بخش ساخت و تولید فیلم‌های نمایش خانگی و چه بازی‌های رایانه‌ای باید از آنچه که باعث تقابل با فرهنگ اسلامی ایرانی و ترویج خشونت و اباحی‌گری در بین خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان می‌گردد، جلوگیری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha