دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ همزمان با دهه کرامت مراسم جشنی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز همزمان با دهه کرامت مراسم جشنی با حضور خانم غزاله دولتی استاد مدارس علمیه خواهران ساوه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

خانم دولتی در ابتدا بیان کرد: برگزاری این جلسات همان بزرگداشت شعائر الهی است.

وی باتوجه به بزرگداشت این روزها، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها دارای صفات شاخص و بارزی هستند که برای همه مشهود است؛ مثل: محدثه بودن، شفیعه روز قیامت، کریمه اهل بیت و.... اما صفت عالمه بودن ایشان را متمایز از دیگر فرزندان نموده است.

استاد مدارس علمیه خواهران ساوه تصریح کرد : نکته قابل توجه در بیان جایگاه حضرت معصومه (س) این است که زیارت منقول در شأن ایشان از معصوم علیه السلام وارد شده است. همه ائمه علیهم السلام در شرایط تاریخی و سیاسی خاصی فعالیت کردند اما دوره و شرایط زندگی امام موسی کاظم علیه السلام و امام رضا علیه السلام بسیار پیچیده و خاص بوده است.

وی خاطر نشان کرد :حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام ۱۸ دختر داشتند، اما این سؤال مطرح می شودکه چرا حضرت معصومه سلام الله علیها در بین مردان و این تعداد دختران حضرت به چنین مقام و شخصیتی نائل می شوند.

دولتی گفت: برای رسیدن به پاسخ این سئوال نیاز به بررسی موقعیت سیاسی آن دوران است. اولین پیچیدگی این دوره غربت امام رضا علیه السلام است که حتی در میان نزدیکان از جمله برادران خود غریب بودند. به طوری که هشت تن از برادرانشان از ایشان به نزد قاضی شکایت کرده بودند.

وی اظهار کرد: دومین پیچیدگی این زمان، خیانت وکلای حضرت بود که برای موقعیت خود با برادران حضرت دست به یکی کردند.

دولتی سومین پیچیدگی را به وجود آمدن فرقه ها و انحرافات جدید دانست و به چهارمین پیچیدگی اشاره کرد و گفت : چهارمین آن، ماموریت مامون برای حضرت رضا علیه السلام بوده که ایشان را بر دوراهی قرار دادند که انتخاب هر طرف برای حضرت باخت را به همراه داشت اما حضرت با درایت خویش راه سوم ( قبول ولیعهدی) را انتخاب کردند.

استاد حوزه خواهران تصریح کرد: این پیچیدگی ها منجر به یک جریان تاریخ شد و حضرت معصومه سلام الله علیها از برادرشان دعوت نامه دریافت نموده و از مدینه به خراسان عزیمت نمودند. ایشان بخاطر ویژگی ولایتمداری و بصیرت ولایی که داشتند در میان این همه کج فهمی و انحرافات، این حرکت را آغاز و این مسیر سخت را طی کردند. به طوری که در این راه جسمشان ضعیف شده و شهیده راه ولایت شدند.

دولتی بیان کرد: ایشان یک واقعیت تاریخی نیستند بلکه یک جریان تاریخ ساز هستند که توانستند جریان تاریخ را عوض کنند.

در پایان ضمن اهدای هدیه به طلاب دارای نام معصومه، از مبلغین فعال و برگزیدگان مسابقات فرهنگی و پژوهشی تقدیر به عمل آمد.

سبک زندگی حضرت معصومه(س) یک جریان تاریخ ساز است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha