دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش محوری زن و خانواده در شکل‌گیری جامعه متعالی، گفت: زنان نقش بی‌بدیلی در تحقق تمدن نوین اسلامی دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در نخستین گردهمایی «خادمان مسجد، پیشوایان معنویت و طلایه دارا معرفت» در سالن اجتماعات امامزاده شاه سید علی علیه الاسلام، عنوان کرد: جنگ ترکیبی و شناختی جزو مهمترین مباحث و مسائلی است که هم‌اکنون کشور ما با آن روبه‌روست.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ با تاکید بر اهمیت جایگاه زن و خانواده در تمدن نوین اسلامی و تعلیم و تربیت دینی، اظهار داشت: اگر همراهی زنان و خانواده مطیع، صبور و خوش‌فکر انبیا و اولیای نبود، امکان تحقق تمدن توحیدی بسیار سخت می‌شد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: همچنین زنان بزرگی مانند حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه (س) چنان نقشی در بسترسازی اجرا و فهم معارف دینی داشته‌اند که نصیب هیچ‌کدام از بزرگ‌مردان تاریخ نشده است.

عضو شورای محتوایی صالحین کشور اظهار داشت: امام راحل زمانی پرچم انقلاب و نهضت انقلاب اسلامی را در دست گرفت که در آن دوران هیچ‌کدام از اندیشمندان غرب و شرق و همچنین نخبگان داخلی تصور اینکه حکومتی دینی شکل بگیرد را هم در سر نمی‌پروراندند.

وی گفت: یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تربیت نیروهای تربیتی و اخلاقی مانند شهید مطهری، بهشتی، باهنر و غیره و نفوذ این افراد در بین نسل جوان و ایجاد ارتباط با بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جنگ تحمیلی تنها جنگ طی ۲۰۰ سال گذشته است که ایران برغم‌هجمه غرب و شرق یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد و امروز نیز به یکی از ابرقدرت‌های منطقه‌ای و تأثیرگذار در سطح جهان تبدیل‌شده است.

وی اهمیت شجره طیبه صالحین را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: حرکت جهاد تبیین و حرکت تربیتی انقلاب اسلامی باید تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha