چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
مهدی احمدی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: امروز بیش از ۸۵۰ سال از عمر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در دیدار مدیران فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با آیت الله اعرافی، با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی ۵ مجموعه دارد، اظهار کرد: در این بخش‌ها به دنبال ساماندهی نشر معارف است.

وی با اشاره به اینکه آموزش در دو بخش عمومی برای زائران و تخصصی برای خادمین دنبال می‌شود، مطرح کرد: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از دوره‌های معارفی و قرآنی دوره جدید مرکز قرآن و حدیث بهره‌مند شده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بخش پژوهش در سه محور مطالعات راهبردی زیارت، دانشنامه آستان مقدس و مطالعات راهبری بانوان دنبال می‌شود، عنوان کرد: امروز بیش از ۸۵۰ سال از عمر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه در آبان‌ماه امسال همایشی به این مناسبت برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: قدمت این کتابخانه می‌تواند بیش‌تر هم باشد ولی قدیمی‌ترین سند برای ۸۵۰ سال پیش است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه گنجینه‌های بسیاری در این کتابخانه وجود دارد، تصریح کرد: یکی از بهترین این گنجینه‌ها، گنجینه قرآن است که دارای قرآن‌های چاپی بی‌نظیر و خاص است.

وی ادامه داد: موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز نخستین موزه کشور است ولی به دلیل محدودیت مکان بسیاری از آثار آن به نمایش گذاشته نمی‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از توجه به موزه فرهنگی و معارفی یاد کرد و گفت: برای نخستین بار با حفظ فنون و اصول موزه‌داری چینش اشیاء موزه به گونه‌ای است که مخاطب با سیر اسلام، تشیع، هجرت حضرت معصومه(س)، مدیریت حرم و ... آشنا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در انتشارات نیز رویکردهای مختلفی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: ازجمله اصلی‌ترین این رویکردها توجه به نگارش به‌روز و متناسب با سلیقه مخاطبین است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه توریست‌های مختلفی به حرم حضرت معصومه(س) مراجعه می‌کنند، ابراز کرد: ظرفیت‌های لازم برای تبیین مبانی اسلام، تشیع، اهل بیت(ع) و ... برای این توریست‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش رسانه و فضای مجازی آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز برنامه‌های مختلف حرم مطهر را پوشش می‌دهد، بیان کرد: همچنین در بخش تبلیغات نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم و فضاسازی‌های مناسب درحال انجام است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در روز میلاد حضرت معصومه(س) تلاش شد جشن‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شود، اظهار داشت: همچنین در این ایام پویش بهترین دختر دنیا نیز اعلام شد.

وی در پایان تأکید کرد: ظرفیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بی‌نظیر است و می‌توان بیش از پیش شاهد انجام اقدامات مختلف در این آستان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha