یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر| جلسه جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز در واکنش به افزایش افسار گسیخته قیمت ها گفت: چرا باید دو شرکت ایران خودرو و سایپا قیمت های خود را افزایش دهند چرا باید یک پراید امروز ۳۰۰ میلیون تومان باشد، اگر ثبات اقتصادی وجود داشت شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت ها نمی شدیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین برکت در مدرسه علمیه امام عصر(عج) برگزار شد، اظهار کرد: اگر مراجع تعریفی از شخصی می کنند هیچ دلیلی غیر از این نیست که آنان به حجت رسیده‌اند از این رو مرحوم آیت الله حاج شیخ بهاءالدین محلاتی از شخصیتهای بزرگ علمی و معنوی و صاحب نظر در امور مختلف و از جمله فقهای مورد اعتماد مراجع عظام تقلید بودند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از مشکلات جامعه از جمله افزایش قیمت بلیت های هواپیما، خودرو و اجاره بها و دیگر موارد ضروری اشاره و اضافه کرد: اگر بخواهیم به موضوع تورم اشاره کنیم برای نمونه باید به موضوع بلیت هواپیما اشاره کنیم، در گذشته هنگامی‌که می خواستید بلیت هواپیما دریافت کنید به راحتی در سایت ها برای یک روز الی دو روز دیگر پیدا می شد، اما اکنون مدتی است که اگر بخواهید از سایت بلیت رزرو کنید باید دو الی سه ماه صبر کنید اولی اگر به فرودگاه بروید بلیط وجود دارد اما با افزایش قیمت دو الی سه برابری باید تهیه کنید چون قیمت بلیط اعلامی با تورم موجود همخوانی ندارد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز افزایش قیمت خودرو را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: روحانیت از گذشته تاکنون یار مردم بوده است و هرجا مردم مشکلی داشته اند به سراغ روحانیت می آمدند؛ اکنون موضوع خودرو نیز یکی از مشکلات مردم و جامعه است، چرا باید دو شرکت ایران خودرو و سایپا قیمت های خود را افزایش دهند. چرا باید یک پراید امروز ۳۰۰ میلیون تومان باشد، اگر ثبات اقتصادی وجود داشت شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت ها نمی شدیم.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه ثبات اقتصادی موجب کاهش قیمت ها می شود به مشکلات مستاجران اشاره کرد و بیان داد: تورم در مورد اجاره منزل ها هم اثر گذار است. شخصی که می خواهد خانه خود را اجاره دهد قطعا می خواهد با پولی که دریافت کند زندگی خود را بگرداند، مثلا امروز خانه خود را یکساله اجاره می دهد به قیمت ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان ، هنوز چند روز نگذشته است که افزایش قیمت ها را شاهد هستیم به این دلیل است که اجاره بها صد تومانی به ۵۰۰ تومان افزایش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین افزایش قیمت دلار را یکی دیگر از موارد تورم برشمرد و گفت: چرا قیمت دلار روزانه افزایش پیدا می کند، مشکلات اقتصادی که وجود برخی از آن را دشمنان دامن می زنند برخی را مسئولان و یکسری را هم خائنین دامن می زنند که باید این خائنین شناسائی و طرد شوند؛ مردم از اصل نظام ناراحت نیستند بلکه نظام را دوست دارند؛ مردم به رهبری اعتقاد دارند اما مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم شده امور دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی در پایان ساماندهی قبرستان دارالسلام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در خصوص قبرستان دارالسلام بارها صحبت شده است بسیاری از سنگ های ارزشی آن را دزدیده اند اما هنوز ساماندهی نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    از کرامات شیخ ما این است... کمی شهد خورد و گفت شیرین است...
  • آریا IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    نیازی به اظهار نظر شما نیست،و امثال شما،این چند سال کجا بودید،
    • ! IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      0 0
      آفرین بر جناب رئیس! روحانیت هماره در صحنه بوده شما کجا بودید؟
  • مجید IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    اجاره خونه ها میدونید چرا یهو بالا رفت. 70درصد فقط به خاطر یه چیز بود دولت اومد مرز رو باز کرد و ملیونها افغان به سوی ایران سرازیر شدن . همه هم غیر قانونی بدون هیچ مدرکی .حدود 20 ملیون افغانی یهو وارد ایران شد. تمام کارهای ساختمانی قبضه کردن کار برای کارگران بومی نیست. توصف نانوای ها از ۱۰ نفر ۸ نفر افغان . از سیپسوت نان و اب و برق و غیره ملت ایران دارن رایگان اسفاده میکنن بدون ریالی عوارص و مالیات
  • علی IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    اگرواردات ازادشودکسی سراغ پرایدنمیرود،احدی حاظرنیس جانش بااین چهارچرخ مرگباربخطربندازه.