یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ملک مکان

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس از اعزام ۱۵ هزار زائر به مرقد مطهر امام راحل خبر داد و گفت: در هر شهرستان یک مراسم بزرگداشت برای رحلت امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حسین ملک مکان ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین برکت در مدرسه علمیه امام عصر(عج) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود شش سال از اعزام زائران به دلیل کرونا و تقارن با ماه رمضان به مرقد مطهر امام راحل را در برنامه نداشته ایم، امسال این اعزام را به نحو مطلوب انجام خواهیم داد.

وی در ادامه به سهمیه استان فارس در اعزام زائر به مرقد مطهر امام راحل اشاره کرد و افزود: حدود ۱۵ هزار نفر امسال از استان فارس به مرقد امام راحل اعزام خواهند شد که متولی و مدیریت آن بر عهده سپاه و بسیج است، از این تعداد ۵ هزار نفر از شیراز و مابقی از شهرستان ها خواهند بود.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس به مشکلات اعزام زائران به مرقد امام راحل اشاره و عنوان کرد: کمبود اتوبوس به دلیل افزایش کرایه ها یکی از مشکلاتی بوده که با آن مواجه هستیم، برای اعزام ۱۵ هزار نفر تقریبا به ۴۰۰ اتوبوس نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: اعزام زائران به مرقد امام راحل صبح شنبه ۱۳ خرداد از ساعت ۷ صبح خواهد بود که در واقع از چهار نقطه شیراز حرکت با بدرقه مسئولان آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک مکان از برگزاری مراسم های ۱۵ خرداد در سطح استان فارس خبرداد و گفت: پس از ابلاغی که به شهرستان ها صورت گرفته است بنا شده در هر شهرستان از استان حداقل یک مراسم بزرگداشت برای رحلت امام و شهدای ۱۵ خرداد برگزار شود.

وی در پایان تصریح کرد: در شهر شیراز نیز دو مراسم به مناسبت رحلت امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد که نخستین آن عصر روز شنبه ۱۳ خرداد ماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با سخنرانی تولیت مسجد مقدس جمکران و دومین مراسم روز یکشنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha