دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زنجان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب تربیت شده مکتب فقهی، عرفانی و سیاسی امام راحل هستند و ما نیز همواره باید در مسیر ولایت و پیروی از ایشان حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه امام راحل به عرصه سیاستی وارد شد که ریشه آن قرآن، سیره پیغمبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) بود، گفت: ایشان در سال ۴۲ در مقابل ۲ جریان برجسته استعمار و استبداد دیکتاتور مآبانه داخلی قیام کردند.

وی با بیان اینکه مردم در این راه به قیام ایشان لبیک گفتند، گفت: رژیم طاغوت حدود ۵۰۰ نفر از رجال سیاسی، فکری و دینی جامعه را که به رهبری امام لبیک گفته بودند زندانی یا تبعید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هدایت های امام و بیانیه های ایشان منشاء بیداری مردم شد، گفت: حرکت ها، جنب و جوش های سیاسی و در نهایت انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رهبری امام راحل با همراهی مردم به پیروزی رسید.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه موثرترین واقعه در قرن بیستم، پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: در آن زمان ابرقدرت های غرب و شرق با تفکرات خاص خود در جهان حکومت می کردند و این بلوک را به مدت ۷۰ سال بین خود تقسیم کرده بودند و هر حرکتی در جهان به وقوع می پیوست زیر لوای غرب یا شرق بود و اگر حرکت ضد سوسیالیستی یا کمونیستی رخ می داد به طور حتم تحت حمایت آمریکا و در مقابل شعار ضد سرمایه داری تحت بلوک شرق و شوروی بود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه به گفته جامعه شناسان سه مولفه در پیروزی یک انقلاب نقش اساسی دارد، اظهار کرد: رهبری، آرمان و هدف و حضور مردمی از مولفه های مهم پیروزی انقلاب است که بدون وابستگی به شرق و غرب رقم خورد. این وضعیت آمریکا را به شدت عصبانی کرد، چون انقلاب اسلامی بدون وابستگی به آنها پیروز شد بنابراین پس از پیروزی انقلاب برنامه ها و جنایت های متعددی را برای تضعیف نظام اسلامی اجرا کردند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» منحصر به ایران نیست و حتی در حیاط خلوت آمریکا هم نمود عینی دارد، اضافه کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با قدرت تمام در مقابل استکبار ایستاد و دشمن نتوانست به اهداف و برنامه های خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تربیت شده مکتب فقهی، عرفانی و سیاسی امام راحل هستند و ما نیز همواره باید در مسیر ولایت و پیروی از ایشان حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha