جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ص

حوزه / سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان طلاب را سربازان امام زمان (عج) و زمینه سازان ظهور خواند و گفت: کمترین خروجی طلبگی این است که طلبه از دیگران دستگیری و هدایتگر جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه الله اعظم(عج) این شهر ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد به روایتی از امام رضا علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: به فرمایش امام رضا علیه السلام اگر مردم محاسن کلام اهل بیت (ع) را بدانند از اهلبیت علیم السلام تبعیت می کنند.

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان برلزوم بیان محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام برای مردم باهدف آشنایی با معارف دین تاکید کرد و ابراز داشت: داستان های زیادی داریم که افرادی به واسطه شنیدن یک روایت و مطلب از نهج البلاغه و قرآن کریم متاثر و متحول شده اند .

وی، یادگرفتن و یاد دادن معارف اهل بیت (ع) را ثمره طلبگی دانست و یادآور شد: امام رضا(ع) به کسانی که معارف اهل بیت (ع) را یاد گرفته و به دیگران یاد بدهند دعا کردند.

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان به تفاوت طلبگی با فعالیت های دیگر اشاره و تصریح کرد: در دین اسلام تمام مشاغل محترم هستند ولی طلبگی به دلیل برخورداری از آرامش، معنویت، نیایش، تبلیغ دین و سربازی امام زمان(عج) از جایگاه خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی ادامه داد: جنس طلبگی استرس ندارد چرا که اگر کسی وصل به خدا شد و باور کرد که خدا حامی اوست دیگر تمام دنیا هم جلو او بایستند ترسی ندارد.

وی با بیان اینکه علمای زیادی از صدر اسلام تاکنون به خاطر دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و ارزشهای دینی شهید شده اند، مبارزه با ظلم، رشد و ارتقاء معنویت در جامعه و دستگیری از مردم را از مهمترین اهداف طلاب حوزه های علمیه دانست و گفت: علمای شهید به خاطر خدا باوری هیچ موقع در دفاع از مکتب اهل بیت (ع) عقب نشینی نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با بیان اینکه ابزار کار طلبه، قرآن، روایات، معارف اهل بیت(ع)، عرفان و خودنگهداری از گناه است، گفت: در طلبگی یاد می گیریم چطور گرسنگی را تحمل کنیم اما دست جلو دیگران دراز نکنیم؛ متلک و تلخی ها را بشنویم و به خاطر دین تحمل کنیم.

وی ادامه داد: طلبه در حوزه علمیه یاد می گیرد رفتار خودش را کنترل کرده و ایثار کند و از خود بگذرد و دائم به دنبال خودنمایی در فضای حقیقی و مجازی نباشد.

به گفته سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان در ارزش گذاری مشاغل یکی از راه ها این است که ببینیم با چه کسانی همکار می شویم؛ کسی که طلبگی را انتخاب می کند افتخار ادامه راه و حرکت در مسیر آیت الله بهجت، آیت الله بهاالدینی، شهیدثانی، شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت الله مصباح، علامه حسن زاد آملی و... را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی به خروجی مسیر طلبگی اشاره کرد و یادآورشد: کمترین خروجی طلبگی این است که طلبه از دیگران دستگیری و هدایتگر جامعه است.

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان، طلاب را سربازان امام زمان (عج) و زمینه سازان ظهور خواند و یادآور شد: طلبه ای که وارد حوزه می شود با تبیین معارف اهل بیت (ع) در سراسر جهان زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha