شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه  قزوین

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر تمام عمر با برکت امام راحل را سلسله ای از کتب در نظر بگیریم رهبر حکیم و فرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) منتخب و چکیده این سلسله می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد که در مدرسه علمیه سردارن قزوین برگزار شد، با اشاره به محورهای الگوی رفتاری حضرت امام(ره) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: شاخصه های اصلی در ارتباط با الگوی رفتاری حضرت امام که مقام معظم رهبری فرموده اند بیانگر شخصیت یک انسان کامل و وارسته است.

وی در ادامه افزود: نخستین شاخصه امام برخورد شجاعانه و فعال با دشمنان بود؛ حضرت امام(ره) در مبارزه با دشمنان هرگز منفعل نبود و همواره با شجاعت و حریت برخورد می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی با اشاره به دومین مورد از موارد الگوی رفتاری حضرت امام(ره) تصریح کرد: پرهیز از هیجان زدگی ناشی از احساسات و خالی از عقلانیت از دیگر الگوهای رفتاری امام در برخورد با دشمنان بود. امام (ره) در جریان نهضت خود هیچ گاه حرکت منهای عقلانیت نداشتند.

وی درادامه رعایت اولویت ها و تمرکز در موضوع اصلی را مورد سوم الگوی رفتاری حضرت امام برشمرد و بیان کرد: در ترتیب موضوعات تاکید و تمرکز امام بر روی موضوعات اصلی و مهم بوده و از رفتن و پرداختن به حواشی پرهیز داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با اشاره به دیگر شاخصه اصلی الگوی رفتاری حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: اعتماد به توانایی های مردم به ویژه جوانان و خوش بینی به ملت ایران از دیگر الگوهای رفتاری حضرت امام است در کنار روح ایمان و باورهای عمیق ایشان، توانایی های مردم به ویژه قشر جوان همواره مورد نظر و توجه امام بوده است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: بی اعتمادی و بدبینی به دشمنان، اهتمام به همبستگی و اتحاد امت اسلامی و مردود دانستن هر گونه دو دستگی و دوقطبی از دیگر شاخصه هایی است که در ارتباط با الگوهای رفتاری حضرت امام است.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی عنوان کرد: حضرت امام باور داشتند که سال ها می گذرد و صحنه ها و حادثه ها رقم می خورد و وعده های الهی محقق می گردد این باور ریشه در ایمان کامل ایشان به نصرت و صدق وعده های الهی بود که از روح ایمانی نشأت می گیرد.

وی در پایان گفت: اگر تمام عمر با برکت امام راحل را سلسله ای از کتب در نظر بگیریم رهبر حکیم و فرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) منتخب و چکیده این سلسله می باشد.

امام خامنه ای ثمره عمر امام راحل است

امام خامنه ای ثمره عمر امام راحل است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha