یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مکتب امام خمینی (ره)

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: مکتب امام خمینی(ره) محدود به مرزهای جغرافیایی کشورمان نیست، بلکه زمینه ای برای ایجاد یک تحول بزرگ در جهان اسلام و حتی دیگر نقاط جهان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمودی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در سنندج با حضور روحانیون و طلاب برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) یکی از رهبران بی همتا در یکصد سال اخیر بوده است که پشتوانه ایشان در راه مبارزه با ظلم و ستم، اتکا به خداوند متعال و قدرت توده های مردم بود.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: امام خمینی (ره) در دوران مبارزه با رژیم پهلوی مصائب و سختی های زیادی را متحمل شدند ولی هرگز این سختی ها و شکنجه ها باعث نشد که دست از مبارزه بردارد، زیرا ایشان برای خدا و اسلام قیام کرد.

وی افزود: آن زمان که امام (ره) علیه نظام ستمشاهی دست به قیام زد حتی خوش بین ترین کارشناسان سیاسی قیام ملت ایران را ناکام و بدون فرجام می دانستند ولی تاریخ دید که امام خمینی (ره) چه کار بزرگی در جهان انجام داد.

حجت الاسلام محمدی افزود: قیام امام (ره) و مکتبی که ایشان آن را پایه گذاشت تنها محدود به مرزهای جغرافیایی کشورمان نشد، بلکه شکل گرفتن انقلاب اسلامی زمینه ای برای ایجاد یک تحول بزرگ در جهان اسلام و حتی دیگر نقاط جهان شد.

استاد حوزه اضافه کرد: امروز مکتب امام خمینی (ره) نه تنها در حاشیه قرار ندارد، بلکه شاهد پویایی آن هستیم به نحوی که به دانشگاه آزادیخواهان جهان تبدیل شده است، بنابراین پویایی و جهان شمول بودن از ویژگی های مکتب امام راحل است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت شناخت و معرفی بهتر و دقیق تر زندگی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، خاطرنشان کرد: نسل جوان باید با سیره عرفانی و اخلاقی و سیاسی امام خمینی (ره) به خوبی آشنا شوند تا به جایگاه ارزشمند ولایت فقیه واقف شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha