دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به‌ضرورت امید آفرینی در کشور گفت: با حل مشکلات مردم باید نشان بدهیم که گفتمان امام خمینی (ره) راهگشا است.

شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مرقد امام خمینی (ره) اظهار داشت: ایشان در این سخنرانی به موضوعات مهمی اشاره کردند که ضرورت دارد به آن‌ها توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان این که اولین موضوع ایمان و امید بود که ایشان اشاره کردند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) یکه و تنها نهضتی را آغاز کردند که در سال ۵۷ این یک نفر تبدیل به ۳۰ میلیون نفر شد بدون این که پشتوانه مالی و سیاسی داشته باشد ایشان با پشتیبانی مردم و با ایجاد همبستگی و یکپارچگی بین مردم به پیروزی رسید.

صادقی نسب ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) به سنت‌های الهی ایمان داشت و با تمام وجود این که باطل نابودشدنی است را قبول داشت.

وی ادامه داد: لحظه‌ای در ایمان و باور حضرت امام خمینی (ره) خللی وارد نشد و در نهایت این باور و ایمان را به ملت ایران منتقل کردند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: پشتوانه مردمی و ایجاد وحدت باعث شده بود که دشمنی دشمنان نتواند خللی را در نهضت ایجاد کند درحالی‌که دشمنان امام و شاه در رسانه‌ها مدام به دنبال تخریب ایشان بودند.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک حرکت عظیمی بود که در اوج قدرت شاهنشاهی بر آن غلبه کرد و در نهایت خط بطلانی بر این رژیم کشید.

صادقی نسب با بیان این که به وحدت و یکپارچگی ملت ایران ضربه وارد شده است، تصریح کرد: علت این ضربه به دلیل برخی کاستی‌ها است این که دشمن به دنبال بزرگ کردن کاستی‌ها است نظر درست و دقیقی است؛ اما برخی کاستی‌ها نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: باید این ضعف و کاستی‌هایی که وجود دارد را از بین ببریم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: باید نشان بدهیم که گفتمان امام خمینی (ره) و مکتب ایشان راهگشا است؛ یعنی آن جمهوری اسلامی که ایشان پایه‌ریزی کرده است نظامی توانمند است که می‌تواند مشکلات مردم را حل کند و زندگی آبرومندانه‌ای برای آن‌ها تأمین کند.

وی با بیان این که هدف دشمن، دشمنی است، خاطر نشان کرد: این وظیفه ما است که زمینه را برای دشمنی دشمنان فراهم نکنیم.

صادقی نسب ابراز داشت: ایجاد وحدت بین مردم یک موضوع دستوری نیست، این نیاز به اعتمادسازی دارد و باید اعتماد مردم و نظام را تقویت کنیم.

وی افزود: این اعتمادسازی هم تنها یک راه‌حل دارد و آن هم این است که نشان دهیم گفتمان ما حق است و از بهترین فرزندان این سرزمین برای اداره کشور بهره بگیریم و همه تلاش خودمان را برای حل مشکلات مردم به کار بگیریم.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: وقتی این کار را انجام دادیم امیدآفرینی نیز در کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در حکمرانی شیوه‌های اثربخش به کار بگیریم و حرف مردم را با جان‌ودل گوش کنیم.

صادقی نسب تأکید کرد: اگر در این حوزه‌ها موفق باشیم دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند بکنند موضوع مهمی که باید به آن توجه شود چرا که اگر مردم پشت نظام باشند و مشکلات اقتصادی آن‌ها را حل کنیم هیچ دشمن و جریان رسانه‌ای نمی‌تواند توفیق داشته باشد.

وی با بیان این که نیازمند توسل به آرمان‌های امام خمینی (ره) هستیم، تصریح کرد: علاوه بر این باید از امام عصر خودمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبعیت داشته باشیم و توصیه‌های ایشان را نصب العین قرار بدهیم و موضوع رشد تولید و مهار تورم را جدی بگیریم تا سفره‌های مردم را رنگین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha